افزایش 3 برابری صادرات محصولات رنگ و رزین در آینده نزدیک 
چاپ 

افزایش ۳ برابری صادرات محصولات رنگ و رزین در آینده نزدیک

افزایش ۳ برابری صادرات محصولات رنگ و رزین در آینده نزدیک

۲۶۰ تولیدکننده داخلی و ۱۴۰شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، چین، هند، اسپانیا، آلمان، هلند، تایوان، کره، دانمارک، امریکا، ایتالیا، استرالیا، سوئد، مالزی، امارات، ژاپن، ترکیه، سوئیس و بلژیک در نمایشگاه رنگ و رزین حضور دارند.

وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه با بیان این مطلب افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در زمینه صنعت رنگ و رزین فعال هستند و بالغ بر ۸۰۰ هزار تُن محصولات مختلف مرتبط با صنعت رنگ و رزین تولید می شود؛ ارزش این محصولات حدود نیم میلیارد دلار است و به لطف حمایت هایی که در طول این سال ها از این صنعت شده است در تامین نیازهای داخل کاملا خودکفا شدیم.

محمد شریعتمداری گفت: درحال حاضر چیزی بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار از صادارت رنگ و رزین درآمد داریم که البته امکان توسعه و افزایش آن وجود دارد؛ تلاش ما این است در قالب حمایت از تولید مواد اولیه چه در زمینه رنگ صنعتی و چه در زمینه رنگ ساختمانی، شرایط را برای شکوفایی این صنعت فراهم کنیم.

وی افزود: در آینده نزدیک امکان صادرات سه برابری این محصولات را داریم؛ در سال های اخیر صنعت ساختمان کشور تکانه های مثبتی را شاهد بوده است و باید به آینده امیدوار بود.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: نمایشگاه رنگ رزین امسال با حضور خوب شرکت های داخلی و خارجی برگزار شده است که به نظر من فرصت خوبی است تا از تجربیات یکدیگر بهره مند بشوند؛ غرفه داران ایرانی بهتر است رقبای بین المللی خودشان را بهتر بشناسند تا در رقابت جهانی بتوانند خودشان را بهتر معرفی کنند.

وی در پایان افزود: شک ندارم که از نظر کیفی در زمینه رنگ و رزین شرایط مطلوبی داریم و با حمایت هایی که در آینده از تولید محصولات خواهد شد قادر هستیم تولید داخل و صادرات را بهبود ببخشیم.

 

هفدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت افتتاح شد.

نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین پوشش های صنعتی و مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با هدف ارتقاء علمی و دسترسی تولیدکنندگان داخلی به آخرین دستاوردهای این صنعت و همچنین همکاری بین شرکت های داخلی و خارجی برگزار شد.

در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه این حوزه در خاور میانه است بیش از ۱۴۰ شرکت خارجی و ۲۵۰ تولید کننده ی داخلی شرکت کرده اند.

این نمایشگاه بزرگ ترین رویداد سالانه حوزه صنعت رنگ و رزین به شمار می رود و بیشتر برندهای مطرح و صادراتی حضور پر رنگ دارند.

در این نمایشگاه ۲۶۰ تولید کننده داخلی و ۱۴۰ شرکت خارجی از  فرانسه- چین- هند- اسپانیا- آلمان- هلند- تایوان- کره- دانمارک- امریکا- ایتالیا- استالیا- سوئد- مالزی- امارات- ژاپن- ترکیه- سوئیس- بلژیک – بلاروس و…… حضور دارند و در ۳۰ هزار مترمربع آخرین توانمندهای خود را در دید عموم قرار داده اند.

حمایت از صنعت رنگ و رزین ، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در داخل کشور با رویکرد صادراتی ، اولویت اصلی نمایشگاه و تشویق فعالیت های صادراتی و ارتقاء  کمی وکیفی تولید ، فروش و صادرات تولیدات و محصولات ایرانی از مهم ترین اهداف برپایی نمایشگاه است.

جشنواره رنگ ، برگزاری کارگاه های آموزشی و گردهمایی صنفی جهت تبادل نظر مدیران از دیگر برنامه های نمایشگاه امسال اعلام شده است.

سازمان بهزیستی هم در نمایشگاه امسال حضور و مشارکت خوبی دارد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش های صنعتی ، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تا هفدهم مهر و از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه مندان است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو