حضور 9 دانشگاه ایرانی در بین برترین‌های علوم کشاورزی، گیاهی و دامی دنیا 
چاپ 

حضور ۹ دانشگاه ایرانی در بین برترین‌های علوم کشاورزی، گیاهی و دامی دنیا

بررسی پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) نشان می‌دهد که ۹ دانشگاه کشور در جمع موثرترین دانشگاه‌های دنیا در رشته‌های موضوعی علوم کشاورزی و علوم گیاهی و دامی قرار گرفته‌اند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC با اعلام این خبر افزود: دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی از جمله ۹ دانشگاه برتر کشور در حوزه‌های علوم کشاورزی، گیاهی و دامی دنیا هستند.

دهقانی اظهار کرد: پایگاه شاخص‌های اساسی علم بر اساس میزان استنادهای دریافتی یا اثرگذاری مقالاتی که توسط دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی صورت می‌گیرد، آنهایی که به لحاظ حجم استنادهای دریافتی در مجموع یک درصد برترها قرار گرفته باشند را معرفی می‌کند. این فهرست هر دو ماه یکبار روزآمد می‌شود، بنابراین امکان حذف یا اضافه شدن دانشگاه‌ها و موسسات جدید همیشه وجود دارد، بعلاوه رتبه دانشگاه‌­ها و موسسات تحقیقاتی نیز به صورت مرتب بر اساس میزان فعالیت‌های اثرگذاری پژوهشی دانشگاه تغییر می‌کند.

وی گفت: برخی از مقالات دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجلات علوم کشاورزی منتشر شده‌اند، به همین دلیل نام دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در میان دانشگاه‌های یک درصد برتر در این حوزه مشاهده می‌شود.

سرپرست ISC ادامه داد: در حوزه علوم کشاورزی در بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه تهران، تبریز، تربیت مدرس، شیراز و فردوسی مشهد در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند. دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه‌های صنعتی در جمع یک درصد برتر دنیا قرار گرفته است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این فهرست مشاهده می‌شود.

دهقانی افزود: در حوزه علوم گیاهی و دامی در بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه تهران، تربیت مدرس، شیراز و فردوسی مشهد در جمع موسسات یک درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بین دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاه شیراز در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا در حوزه علوم کشاورزی قرار دارد. همچنین این دانشگاه در حوزه علوم گیاهی و دامی نیز در دسته دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار می‌گیرد. این دانشگاه بر اساس تعداد مقالات، استنادها، نسبت استنادها به مقالات و مقالات برتر در علوم کشاورزی در بین کشورهای اسلامی به ترتیب رتبه‌های ۱۰، ۱۷، ۴۲ و ۱۱ را کسب کرده است. همچنین در حوزه علوم گیاهی و دامی در بین کشورهای اسلامی نیز این دانشگاه در همین شاخص‌ها به ترتیب رتبه‌های ۱۱، ۱۷، ۲۲ و ۱۰ را کسب کرده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس نیز در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا در حوزه علوم کشاورزی و همچنین علوم گیاهی و دامی قرار گرفته است. تعداد ۶۸۶ مدرک که ۵۳۸۷ استناد دریافت کرده‌اند و همچنین ۱۰ مقاله برتر در مجموع ۱۰ سال اخیر از جمله فعالیت‌های دانشگاه تربیت مدرس در حوزه علوم کشاورزی بوده‌اند. این دانشگاه در بین کشورهای اسلامی بر اساس تعداد مدارک رتبه ۸ و براساس تعداد استنادهای دریافتی رتبه ۹ را در اختیار دارد. همچنین بر اساس  تعداد مقالات برتر نیز این کشور در بین کشورهای اسلامی رتبه ۶ را کسب کرده است که مشابه دانشگاه تهران است.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو