سوال سردبیر یمین نیوز و طوفان نیوز ازسخنگوی دستگاه قضا 
چاپ 

سوال سردبیر یمین نیوز و طوفان نیوز ازسخنگوی دستگاه قضا

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در یکصد و شانزدهمین نشست خبری خود، با بیان مقدمه‌ای به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.

 

سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان عزیز به کشورمان گفت: یاد و خاطره همه شهدا خصوصاً شهید عزیز، رئیس جمهور محبوب، متعهد، مردمی، ساده زیست و انقلابی شهید رجایی و دانشمند انقلابی شهید باهنر و شهدای هفدهم شهریور که توسط عوامل و مزدوران بیگانه و تروریست‌ها به شهادت رسیدند را گرامی می‌دارم.

 

سپس  ناصر یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و  سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز و یمین نیوز و هفته نامه مردوخ سوال خود را اینگونه مطرح کرد: تعدادی از کارمندان قوه به ما مراجعه و اعلام کرده‌اند که ما از ساعت ۸ تا ۳ سرکار هستیم؛ اما قضات ما ساعت ۹ می‌آیند و ساعت ۱ می‌روند. با این حال حقوق آن‌ها خیلی بیشتر از ماست و این یک نوع تبعیض است. این کارکنان تقاضا داشتند که شما نسبت به افزایش حقوق کارکنان اقدام کنید.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به مردوخی  اظهار کرد: اینکه تفاوت حقوق بین کارکنان و قضات وجود دارد، یک امر طبیعی است؛ البته ما کارکنانی داریم که اندازه قاضی و حتی بیشتر از قاضی حقوق می‌گیرند؛ اما به طور طبیعی و بر اساس موازین، حقوق قاضی از حقوق کارمند بیشتر است. ما تا جایی که امکان داشته است از طریق مجلس و دولت اقدام کرده‌ایم که حقوق کارمندان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: درسال ۹۴ یا ۹۵ اجمالاً حقوق کارمندان مقداری افزایش یافت؛ اما به این موضوع که حقوق کارمندان کفاف زندگیشان را نمی‌دهد قائل هستیم. در این خصوص تلاش می‌کنیم که وضعیت را بهتر کنیم؛ اما افزایش حقوق با توجه به بودجه‌ها چارچوب و قوانین خاص خود را دارد و ما دارای محدودیت‌هایی هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که اخیراً در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در مورد تخفیف مجازات اعدام برای محکومین قاچاق مواد مخدر مطرح شده، بفرمایید در صورت تبدیل شدن این مصوبه به قانون آیا شامل محکومین فعلی و قبلی هم خواهد شد یا خیر، گفت: این مصوبه هنوز فرایند نهایی خود را طی نکرده است؛ باید به شورای نگهبان ارسال شود و این شورا نظر خود را اعلام کند. انشاءالله وقتی این مصوبه مراحل نهایی خود را طی کرد و لازم‌الاجرا شد، چند جمله‌ای در خصوص این قانون بیان خواهم کرد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو