سوال ناصر یمین مردوخی کردستانی از رئیس کل سازمان مالیاتی 
چاپ 

سوال ناصر یمین مردوخی کردستانی از رئیس کل سازمان مالیاتی

یمین نیوز-۳۱/۵/۹۵-سید کامل تقوی نژاد معاون وزیر اقتصاد  روز یکشنبه  در یک  نشست  خبری به مناسبت هفته دولت حاضر و به سوالات خبر نگاران پاسخ داد.

در ابتدا ناصر یمین مردوخی کردستانی سردبیر شبکه های خبری طوفان نیوز-یمین نیوز و هفته نامه مردوخ سوالات خود را اینگونه بیان کرد.

آقای تقوی نژاد متاسفانه برخی از کارشناسان دادگستری ،آرایشگاه ها ،رستورانها و….در پیچ و واپیچ آپارتمان ها واحدی را گرفته و از دید ماموران مالیاتی دور هستند و کمال استفاده را می برند آیا تدابیر لام را برای آنها اندیشیده اید؟معاون وزیر اقتصاد پاسخ داد بله این موضوع را تایید می کنم و ما بدنبال این هستیم که آنها را شناسایی کنیم شما هم بعنوان مخبر ما می توانید این موارد را پیگیری و به سازمان اطلاع دهید.

مردوخی کردستانی همچنین پیشنهاد کرد برای اینکه به قشر مستضعف و آسیب پذیر جامعه فشار اقتصادی  بیشتری  وارد نشود آیا بهتر نیست برای مالیات بر ارزش افزوده سقفی را تعیین نمایید تا این قشر صدمه نبینند ؟بعنوان مثال هر کس از ۲ میلیون تومان بیشتر خرید کرد مالیات بر ارزش افزوده به آنها تعلق بگیرد؟ تقوی نژاد درجواب مردوخی گفت انشالله این موضوع را هم مورد بررسی قرار خواهینم داد..

وی در بخش دیگری از سوال خود گفت:موقوفات ائمه اطهار از جمله حضرت رضا (ع)چرا از مالیات معافند و الله حضرت رضا و ائمه اطهار از این تبعیض ناراضی و متالم هستند چون حضرت رضا می خواهد برکاتشان به همه مردم جامعه برسد نه اینکه عده خاصی از آن برخوردار باشند.

رئیس سازمان امر مالیاتی در این پاسخ نیز گفت:بعضی از دفاتر ائمه اطهار خودشان اظهار نامه مالیاتی می دهند و ما نیز بر مبنای اظهار نامه مالیات دریافت می کنیم.

مردوخی کردستانی در پایان از نحوه مالیات شرکت ایران خودرو- سایپا و شرکت پاکسان سوال پرسید که آنها چقدر مالیات می پردازند که تقوی نژاد اظهار کرد در حال حاضر به دلیل آنکه ایران خودرو اعلام ور شکستگی کرده مالیاتی دریافت نکرده ایم

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو