واگذاری 300 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال 
چاپ 

واگذاری ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از واگذاری ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال خبر داد.

احمد اصغری مهرآبادی درنشست خبری که امروز برگزار شد ، گفت :  تا پایان سال ۳۰۰ هزار مسکن مهر واگذار می شود تا واگذاری های مسکن مهر در دولت یازدهم به یک میلیون واحد برسد.مجموع قراردادهای منعقد شده با بانکهای عامل در حوزه مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکونی است که اسکلت و سقف ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی افزود: ۲ میلیون و ۷۶ هزار واحد مسکونی در مجموع سفت کاری شده و نازک کاری یک میلیون و ۹۰۸ هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در دولت یازدهم سالانه ۲۴۰ هزار واحد مسکونی واگذار شده است.

وی افزود: البته این واگذاری منوط به تأمین خدمات زیربنایی است چرا که دولت در ۱.۵ ماه اخیر مصوبه ای را در جهت تسریع افتتاح های واحدهای مسکونی ابلاغ کرد تا به تأمین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر کمک کند.

وی تصریح کرد: در یک بند از این مصوبه مقرر شد از اسناد خزانه اسلامی هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت نیرو و در یک بند دیگر ۲۵۰ میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت و وزارت راه و شهرسازی ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر هزینه کرده است.

وی درباره اورده مردم در مسکن مهر گفت: مجموع آورده مردم اگر به طور میانگین برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان میرسد که تاکنون بخشی از این مبلغ پرداخت نشده است.

وی افزود: ۵۵ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی مصوب شده است که تا امروز ۴۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است. همچنین تاکنون حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان هزینه پروژه مسکن مهر بدون احتساب قیمت زمین بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر مجموع قراردادهای منعقد شده با بانکهای عامل را ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون اسکلت و سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به اتمام رسیده و سفت کاری ۲ میلیون و ۷۶ هزار واحد هم پایان یافته است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۰۸ هزار واحد نازک کاری را به پایان رسانده اند، گفت: در دولت یازدهم ۷۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده و ۲۴۰ هزار واحد هم سالانه افتتاح داشتیم.

مهرآبادی به مصوبه دولت برای اختصاص هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان و ۲۵۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی از محل منابع مالی وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است، افزود: دولت به تازگی مصوبه ای را ابلاغ کرده مبنی بر اینکه اجازه داده شده که از منابع داخلی برای آماده سازی راه های دسترسی و دیوار حائل استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین از محل فروش واحدهای فاقد متقاضی و فروش واحدها به پیمانکاران شرکت ها می توانیم هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی را تامین کنیم.

 

مهرآبادی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ نفر برای واحدهای فاقد متقاضی ثبت نام کرده اند، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ها ما ۹۲ درصد است که البته به دلیل منابع مالی کمی بود که در سالهای گذشته با آن روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۷ هزار واحد از مسکن مهر باقی مانده است، اظهارداشت: برخی از این واحدها درگیر مسائل قضائی هستند که خوشبختانه با دستور رئیس قوه قضائیه قرار شده است تا این پرونده ها با سرعت بیشتری بررسی شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تحویل، مقدم بر افتتاح رسمی واحدهای مسکن مهر است، گفت: در شهر جدید پردیس ساخت ۴۳ هزار واحد به اتمام رسیده و تا پایان سال زمینه تحویل ۳۵ هزار واحد هم فراهم است.

مهرآبادی با اعلام اینکه ۲۳۰ هزار واحد فاقد خدمات زیربنایی در کشور داریم، گفت: تا هفته دولت افتتاح می شود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو