مدیرعامل بانک خواستار شد/تدوین برنامه ۵ ساله برای بانک مسکن 
چاپ 

مدیرعامل بانک خواستار شد/تدوین برنامه ۵ ساله برای بانک مسکن

مدیر عامل بانک مسکن با حضور در جمع مدیران و کارکنان این بانک در مراسم هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس بانک مسکن، از تدوین برنامه ۵ ساله برای بانک مسکن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  بانک مسکن، دکتر محمد هاشم بت شکن در مراسم سالگرد تاسیس قدیمی ترین بانک تخصصی در کشور، گفت: ماندگاری یک سازمان در بین دریافت کنندگان خدمات از آن سازمان، بیش از آنچه به قدمت آن سازمان ارتباط داشته باشد به «کیفیت و عمق اثرگذاری نزد خدمات گیرندگان» وابسته است.

وی گفت: با این منطق، مطابق آمارهای یک سال اخیر در حوزه ارایه تسهیلات و خدمات به فعالان بازار مسکن، مشخص می¬شود برآیند کارنامه بانک مسکن، سبب بروز تحولات مثبت در بخش مسکن و ساختمان کشور شده است.

مدیر عامل بانک مسکن ، سال آینده را سال حساسی برای اقتصاد کشور، مردم و فعالان اقتصادی به خصوص فعالان بخش مسکن عنوان کرد و گفت: انتظارت از بانک مسکن در سال ۹۶، دو برابر امسال خواهد بود و باید برای تحقق خواسته¬ها و اهداف بالادست، مجموعه توان فکری بانک مسکن، متمرکز بر تدوین و اجرای برنامه ۵ ساله بانک مسکن شود.

دکتر بت شکن درادامه از رشد ۹۴ درصدی حجم ریالی اعطای تسهیلات مشارکت مدنی در ساخت مسکن و رشد ۸۰ درصدی حجم ریالی تسهیلات خرید مسکن خبر داد.

وی  همچنین مهم ترین هدف این بانک برای سال های پیش رو را تبدیل شدن بانک مسکن به بزرگ ترین و قوی ترین بانک کشور عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مسکن  با اشاره به ماه های  پایانی سال ۹۵ خاطرنشان کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری،امسال سال« اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی» است؛خوشبختانه بانک مسکن در سال جاری عملکرد قابل قبولی در رشد اعطای تسهیلات داشته است به  طوری که توانسته ایم به رشد ۹۴ درصدی در حجم ریالی اعطای تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن  ورشد ۸۰ درصدی در حجم ریالی تسهیلات خرید مسکن دست پیدا کنیم.

بت شکن ادامه داد:در سال جاری موفق شدیم با کاهش اتکا به سپرده های بزرگ،قیمت تمام شده منابع خود را کاهش دهیم؛در این راستا«صندوق پس انداز یکم»،«صندوق ممتاز» و «صندوق سرمایه گذاری آباد»،سه محصول منحصر به فرد بانک مسکن دارای عملکرد مطلوب در طول ۹ ماه گذشته بوده است.در نتیجه این حرکت مهم یعنی جذب منابع پایدار و با کیفیت و اعطای تسهیلات به مشتریان ارزشمند، باید تا آخرین روز سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

چشم انداز بانک مسکن در سال ۹۶

وی  با تاکید بر اهمیت سال ۱۳۹۶خاطرنشان کرد:سال ۹۶ سال بسیار مهمی است؛سال بهره وری از فرصت های حاصله از رفع تحریم ها،سال رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم ،نخستین سال برنامه ششم توسعه اقتصادی و سال پایانی دولت یازدهم!اگر در سال جاری بیشترین سهم از رشد اقتصادی ناشی از فروش نفت و بخش صنعت بوده است در سال آینده با توجه به کم شدن سهم نفت در رشد اقتصادی،این بخش مسکن  وساختمان است که می تواند موجب رشد اقتصادی و اشتغال آفرینی شود.

بت شکن گفت:بنابراین به نظر می رسد با توجه به علایم خروج از رکود در بخش مسکن و مشاهده علایم پیش نگر،توجه دولت به رونق بخش مسکن و ساختمان بیشتر شود؛و این موضوع انتظارات از بانک مسکن را دو چندان می کند.

وی تاکید کرد:باید برنامه سال ۱۳۹۶ را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری به تصویب برسانیم و با توجه به تصویب برنامه ششم توسعه،برنامه ۵ ساله بانک مسکن را نیز در ذیل آن سند تهیه و تصویب می کنیم.

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو