وزارت بهداشت : سم بیش ازحدمجاز در برخی محصولات کشاورزی / معاون وزیر جهاد:صحت ندارد 
چاپ 

وزارت بهداشت : سم بیش ازحدمجاز در برخی محصولات کشاورزی / معاون وزیر جهاد:صحت ندارد

berچندی پیش رئیس سازمان غذا و دارو از وجود باقیمانده بیش از حد مجاز نیترات و سموم کشاورزی در برخی محصولات زراعی پر مصرف هشدار داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید اصول بهینه استفاده از سموم را به کشاورزان آموزش دهد.

معاون وزیر جهاد در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر وجود سم بیش ازحدمجاز در برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج گفت: این مساله درباره برنج تولید داخل صحت ندارد.

عباس کشاورز در واکنش به مباحث مطرح شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر وجود سم بیش ازحدمجاز در برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، اظهارداشت: بررسی‌های ما حاکی از این است که مساله فوق درباره برنج صحت ندارد.

وی با بیان اینکه برنج‌های ارزیابی شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محصولات موجود در بازار هستند، افزود: این در حالی‌است که وزارت جهاد کشاورزی ماده تولیدی در مزرعه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در ارزیابی محصولات مزرعه‌ای ما به چنین موردی برخورد نکردیم، اضافه کرد: بنابراین نمی‌توان گفت برنج تولید داخل آلوده است.

وی به این پرسش که آیا برنج‌های ارزیابی شده در بازار، محصولات خارجی بوده‌اند، به مهر گفت: ما از این مساله اطلاع نداریم اما نکته مهم این است که برنج‌های ارزیابی شده توسط وزارت بهداشت، محصولات موجود در بازار بوده است. ‌

کشاورز درباره بالا بودن میزان نیترات و  وجود سم بیش ازحدمجاز در برخی دیگر از محصولات کشاورزی گفت: این موضوع درباره سایر محصولات نیز درحال بررسی است ضمن اینکه در این زمینه  نمونه گیری‌های‌‌ مورد نیاز انجام شده و ما این نمونه‌‌ها را به آزمایشگاه انتقال داده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: باتوجه به اینکه اندازه گیری میزان فلزات سنگین در محصولات، اقدامی زمان‌بر است اعلام نهایی نتایج این پایش مقداری طول می‌کشد.

کشاورز همچنین در پایان با اشاره به اتمام فصل برداشت برنج در شمال کشور میزان تولید این محصول را حدود یک  میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد.

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو