یک استاد دانشگاه: پژوهش رکن اصلی پیشرفت در هر جامعه است 
چاپ 

یک استاد دانشگاه: پژوهش رکن اصلی پیشرفت در هر جامعه است

یک محقق و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی از مهمترین محور‌های رشد و رکن اصلی پیشرفت در هر جامعه‌ای است.

به گزارش یمین نیوز ،دکتر ندا سلیمانی با اشاره به این که پژوهش، حقیقت جامعه است و دانشگاه‌ها باید در این مسیر حرکت کنند، افزود: باید با ارائه راهکارهای مناسب علمی و عملی، پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی همزمان با ارائه برنامه های آموزش، به پژوهش اهتمام جدی شود و آموزش و پژوهش در این راستا لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی که دارای دکترای مدیریت رسانه است، بیان کرد: پژوهش و تحقیق یک روند هوشمندانه و خلاقانه است که به بشر کمک می‌کند که به علوم جدید دست یابد.

این استاد دانشگاه افزود: همواره بشر با گذر زمان تلاش کرده از پژوهش و تحقیق ساماندهی شده برای کشف، بازگو کردن و بازنگری پدیده‌های مختلفی که در جهان پیرامون خود مشاهده می‌کند، استفاده کند.

وی، هدف پژوهش را استفاده حداکثری از پدیده‌های موجود در جهان عنوان و اضافه کرد: این امر از اهمیت والایی برخوردار است.

دکتر سلیمانی گفت: احترام به پژوهش‌گران پیشین، اجتناب از سرقت علمی، رعایت اولویت‌ها، تواضع و فروتنی، فهم کامل و داشتن روحیه انتقادپذیری از دیگر ویژگی‌های یک پژوهش‌گر مؤفق است.

این محقق و پژوهشگر کشور خاطرنشان کرد: هر پژوهش‌گری که این ویژگی‌ها را با پژوهش و تحقیق خود توأم کند بدون تردید در کار خود مؤفق و در رشد زیرساخت‌ها و شالوده‌های علمی جامعه مؤثر است.

وی بیان داشت: برنامه‌های آموزشی باید هم در بخش سخت‌افزاری و هم در حوزه نرم‌افزاری جهت‌گیری خاصی به سمت پژوهش یابد تا خروجی نظام آموزشی ما و رفع معضلات اجتماعی و آگاه‌سازی نسل خلاق و مبتکر برای کشور باشد.

دکتر سلیمانی یادآوری کرد: باید باور کنیم که پژوهش اهرم توسعه و بهبود امور و زیربنای فردای بهتر است به این مفهوم که اگر به درستی انجام شود افق روشنی از فردا نمود خواهد یافت، فردایی که بهترین مسیر برای نسل آیندگان خواهند بود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش را کلیدی دانست که تک تک درهای بسته پیشرفت را می‌تواند باز کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیشرفت‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم نتیجه تلاش پژوهشگران است، گفت: تحقیق و پژوهش از سوی هر کسی می‌تواند صورت پذیرد اما کسانی که با علم کافی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند می‌توانند نقش موثری در حل مشکلات داشته باشند.

این استاد دانشگاه افزود: محقق باید در تلاش باشد که همه تحقیقات و پژوهش‌های او به صورت اصولی انجام شده و نتیجه بدست آمده نیز گره‌ای از مشکلات باز کند.

این محقق و پژوهشگر کشور با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی در کشور افزود: باید در کارهای پژوهشی از عرصه نظر به حوزه عمل وارد شویم.

وی یادآور شد: پژوهش موفق و پایدار باید بر اساس نیازها و مشکلات جامعه باشد و مسئولان و محققان برای رهایی از مشکلات باید دست در دست پژوهش دهند.

دکتر سلیمانی در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد فناوری و سرعت‌بخشی در توسعه نیازمند پژوهش هستیم، اظهار داشت: باید وقت خود را صرف تقویت و ارتقای بخش تحقیق و پژوهش کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهش را در تعلیم و تربیت و تضمین کارآمدی آن بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: گسترش اندیشه‌های خلاق در نظام آموزشی امری ضروری است که باید تحقیق سرلوحه این نظام قرار گیرد.

وی، استفاده بهینه از نتایج پژوهش‌های علمی در توسعه و ارتقای کشور را ضروری دانست.

این محقق و پژوهشگر کشور دستیابی به پاسخ‌های درست و منطقی را با پژوهش امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش جهل را از بین می‌برد و حقایق را نمایان کرده و راه را برای برطرف کردن مشکلات پیچیده هموار می‌کند.

دکتر سلیمانی گفت: انجام پژوهش را باید از خانواده آغاز کنیم و سئوال کردن را به فرزندانمان یاد دهیم چرا که آینده این مملکت در دست جوانان است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو