یک کارشناس/ آموزش تاثیرگذارترین ابزار برای خروج از روزمرگی است 
چاپ 

یک کارشناس/ آموزش تاثیرگذارترین ابزار برای خروج از روزمرگی است

یک کارشناس ارشد حوزه مسایل آموزش با اشاره به ضرورت تبیین مسایل آموزشی در جامعه گفت: آموزش تاثیرگذارترین ابزار برای خروج از روزمرگی است که باید به آن بیش از پیش توجه شود.

محمد عبدالمالکی اظهار کرد: آموزش توانمندی نیروی انسانی و پویایی و نشاط را به محیط خانواده و نیز جامعه باز می‌گرداند.

وی افزود:  میزان پیشرفت و توسعه در هر کشور و جامعه‌ای به میزان انس و الفت مردم آن جامعه به مسایل آموزشی و مطالعه بستگی دارد و هر جا که کتاب از جایگاه بالایی برخوردار بود آن جامعه دارای منزلت و شان بالاتری است.

عبدالمالکی آموزش را نیاز اساسی جامعه کنونی دانست و گفت: آموزش و پرورش به عنوان‌ بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی کشور، آموزش و تعلیم و تربیت قشر عظیمی از جامعه را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها باید بیش از پیش عملی و کاربردی شوند، افزود: امروز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور موقعیت بسیار خوبی دارد تا ما را از این وضعیت بیرون ببرند، زیرا آموزش علمی باید همراه با عمل و مهارت باشد و باید بیشتر جامعه را با این آموزش‌ها آشنا کنیم.

این کارشناس حوزه آموزشی با اشاره به اینکه امروز آموزش فنی و حرفه‌ای در خدمت دانشگاه‌ها قرار دارد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال در جامعه می‌شوند و و وابستگی‌های اقتصادی ما را برطرف کند و اقتصاد ناشی از تخصص و توانمندی را خلق کند.

وی در ادامه گفت: صاحب نظران تعلیم و تربیت معتقد هستند هرگونه هزینه در آموزش و پرورش در راستای پرورش نیروی انسانی در طول مدت زمان سودآورترین سرمایه‌گذاری است.

وی یادآور شد: با اولویت قرار دادن نیازهای آموزش و پرورش در صدر نیازهای جامعه به عنوان زیربنای توسعه ملی، می‌توان اصلاح و نوسازی نظام تعلیم و تربیت را با مشارکت و نظارت مردم محقق ساخت.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو