اگر از توافق کنار بکشیم، دلار دیگر ارزی قوی در جهان نخواهد بود 
چاپ 

اگر از توافق کنار بکشیم، دلار دیگر ارزی قوی در جهان نخواهد بود

kerrایران به رغم اینکه مشاهده کرده بود که نیروهای آمریکایی با صدام چه کردند و به رغم جنگ اخیری که داشتند و یک میلیون نفر را از دست دادند و شاهد حضور گسترده نیروهای آمریکایی در عراق بودند به دولت جرج بوش که دوبار برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش کرد نه گفت.

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران به رغم اینکه مشاهده کرده بود که نیروهای آمریکایی با صدام چه کردند و به رغم جنگ اخیری که داشتند و یک میلیون نفر را از دست دادند و شاهد حضور گسترده نیروهای آمریکایی در عراق بودند به دولت جرج بوش که دوبار برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش کرد نه گفت.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، جان کری اظهار داشت: اگر آمریکا از موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران کنار بکشد و از متحدان خود درخواست کند به تحریم های آمریکا پایبند باشد ، دلار آسیب خواهد دید و دیگر یک ارز قوی در جهان نخواهد بود.

وی در بخش دیگری گفت: با توجه به همه مولفه های بسیار پیچیده و شکننده در خاورمیانه، در این لحظه حساس قضاوت ما این است که مسلما ایران در دوره ای بدنبال تسلیحات هسته ای بوده است و ما تردیدی در این زمینه نداریم.

کری اضافه کرد: ما در سال دوهزار وسه مچ آنها را با تاسیسات و مواد گرفتیم و البته درباره آن افشاگری کردیم. همانطور که همه می دانند درباره تاسیسات زیرزمینی در فوردو، آنها ادعا می کنند در آن زمان اعلام کرده بودند اما ما آن را کشف کردیم. بنابراین باید این مطلب را بگویم درباره ایران همیشه یک نبرد وجود داشته است و همچنان در برخی از دوره ها تا جایی که آنها در برنامه هسته ای خود پیش رفتند، این نبرد وجود داشته است. آنها براساس قضاوت ما و قضاوت همه متحدان ما، از آن دوره به بعد بدنبال تسلیحات هسته ای نبودند.

وی تصریح کرد: آیت الله خامنه ای فتوایی صادر کرد که من می دانم اگر شما مسلمان نباشید،تاثیری برای شما ندارد اما او یک فتوا صادر کرد که هیچ کس نباید بدنبال سلاح هسته ای باشد و آنها هرگز بدنبال سلاح هسته ای نخواهند رفت. ما به صورت موثر به آنها گفتیم اجازه دهید این فتوا را بگیریم و در داخل یک سیاست و توافق قرار دهیم و تلاش کردیم به صورت موثر این کار را کردیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: در صورت نقض محدودیت های مربوط به موشک های بالستیک، بازگشت تحریم ها علیه ایران باز نخواهد گشت.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو