روحانی در دیدار اولاند: تحکیم پایه‌های توافق هسته‌ای در گرو عمل به تعهدات مقابل است 
چاپ 

روحانی در دیدار اولاند: تحکیم پایه‌های توافق هسته‌ای در گرو عمل به تعهدات مقابل است

dcc

 

رییس‌جمهوری بر تسریع در تدوین نقشه راه توسعه همه جانبه همکاری‌های تهران – پاریس تاکید کرد و گفت: ایران آماده است درعرصه حمل و نقل، علوم و فن‌آوری‌های جدید و انرژی از جمله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با فرانسه همکاری کند.

به گزارش یمین نیوز حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یک‌شنبه در دیدار فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه به توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: همه طرف‌ها باید با تلاش به تعهدات خود عمل کنند تا این توافق به خوبی عملیاتی و پایه‌های آن مستحکم شود.

او موقعیت خاص جغرافیایی، قطب ثبات و امنیت، مرکزیت انرژی و نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده ایرانی را پایه‌های مناسبی برای گسترش روابط دانست و گفت: ایران از توسعه روابط و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با فرانسه استقبال می‌کند.

روحانی به برخی اشتراک نظرات ایران و فرانسه در مسایل منطقه‌یی اشاره کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در موضوعات مربوط به مبارزه با تروریسم و ایجاد و تقویت صلح و ثبات در سوریه، یمن و لبنان رایزنی‌های خود را تقویت کنند.

رییس‌جمهوری هم‌چنین با تشکر از ابراز هم‌دردی رییس جمهوری فرانسه درخصوص درگذشت زائران کشورمان در مراسم حج گفت: حادثه منا، حادثه‌ای بسیار تلخ و سنگین برای مسلمانان به‌ویژه مردم ایران بود که به دلیل سوء مدیریت و نبود مدیریت صحیح روی داده و دولت عربستان باید به مسوولیت‌های قانونی و اخلاقی خود عمل کند.

رییس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به این که توافق هسته‌ای با همکاری و حسن نیت همه طرف‌ها حاصل شد، گفت: اکنون باید همه تلاش‌ها برای اجرای دقیق و کامل این توافق متمرکز شود.

فرانسوا اولاند در این گفت‌وگو به سفرهیات‌های متعدد اقتصادی و از جمله هیات بزرگ اقتصادی فرانسه به تهران اشاره کرد و گفت: باید گام به گام سطح روابط تهران – پاریس را به سطح قابل انتظار برسانیم و دولت فرانسه برای توسعه همکاری‌ها با تهران عزم راسخ دارد.

وی از ایران به عنوان بازیگر بزرگ منطقه نام برد و افزود: ایران در دوره جدید با توجه به جایگاه ویژه خود، می‌تواند نقش متوازن کننده‌ای در منطقه ایفا کند.

رییس‌جمهوری فرانسه هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که در سفر آینده رییس جمهوری ایران به فرانسه، راه‌های توسعه و تعمیق همکاری‌های تهران – پاریس به طور گسترده بررسی و مورد تبادل نظر قرار گیرد.

رییسان جمهوری دو کشور هم‌چنین در این گفت‌وگو درباره شرایط در سوریه، یمن و لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو