بهره برداری از دوره پساتحریم برای نظام دانشگاهی نیازمند برنامه ریزی است 
چاپ 

بهره برداری از دوره پساتحریم برای نظام دانشگاهی نیازمند برنامه ریزی است

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت: برای دستیابی به بهترین شیوه های بهره برداری از دوره پساتحریم برای نظام دانشگاهی کشور باید برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

به گزارش یمین  نیوز ،دکتر مجتبی کیایی افزود: این بدان معناست که اجازه ندهیم چنین فرصتی به صورت یک هیجان زودگذر در فضای جامعه به مرور زمان به فراموشی سپرده شود و پس از مدتی روال عادی امور را در فضای دانشگاهی شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: شکست دیوار تحریم ها فرصت بسیار مناسبی برای گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی پیش روی قشر دانشگاهی کشور فراهم خواهد کرد.

دکتر کیایی افزود: با تحقق این مهم زمینه انتقال دانشجو و حضور در سمینارها و محیط های علمی و آکادمیک آسانتر خواهد شد.

وی بیان کرد: با وجود تحریم هایی که علیه کشورمان وجود داشت، حتی دسترسی به برخی از منابع علمی و دانشگاهی برای استادان و دانشجویان محدود شده بود.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به موضوع تمرکز بر پژوهشهای کاربردی در عرصه تصمیم سازی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی در کشور ما توجه به اقتصاد دانش بنیان و به ویژه حرکت در مسیر اقتصاد دانایی و کسب درآمد از تجاری سازی ایده هاست.

دکتر کیایی در ادامه با بیان این که جامعه امروزی نیازمند رویکرد پژوهشی در حوزه های گوناگون است، از انجام فعالیت های پژوهشی به عنوان موتور محرک جامعه یاد کرد.

وی با بیان این که باید بتوانیم شرافت علم و پژوهش را به ویژه در محیط های دانشگاهی حفظ کنیم، یادآور شد: بسیاری از صاحبنظران، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه یا زیربنای آن می دانند و اعتقاد دارند توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی، پایدار نخواهد بود و دستاوردی نیز به ارمغان نمی آورد، بنابراین پژوهش، مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن در جامعه به شمار می آید.

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: این گونه به نظر می رسد که دانشجویان ما از اعتماد به نفس کافی جهت جستجوی مسایل موجود در حوزه علوم انسانی برخوردار نیستند، از این رو مسیر درست انجام پژوهش که از طرح یک پرسش در ذهن پژوهشگر آغاز می شود را دنبال نمی کنند.

دکتر کیایی گفت: این در حالی است که برگزاری همایش های بین المللی و دعوت از استادان برجسته حوزه های گوناگون علوم انسانی می تواند منجر به افزایش خودباوری در فضای دانشگاهی ما شود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو