فطانت فرد در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید این سازمان/تشریح عملکرد بیست ماهه سازمان بورس 
چاپ 

فطانت فرد در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید این سازمان/تشریح عملکرد بیست ماهه سازمان بورس

محمد فطانت فرد در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید این سازمان ۲۵ اقدام مهمی که در٢٠ ماهه حضور خود در سازمان بورس انجام داده است را برشمرد.

به گزارش یمیننیوز،رئیس پیشین سازمان بورس در مراسم تکریم خود و معارفه رئیس جدید سازمان بورس اظهار داشت: عضویت ایران در ایساکو و بورس بین المللی یکی از اقداماتی بود که در ٢٠ ماه گذشته انجام شد.

فطانت فرد افزود: همچنین در ٢٠ ماه گذشته برای اولین بار پنج نوع اوراق صکوک جدید بهادار در بازار منتشر و تامین مالی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دانش بنیان، تامین مالی گسترده‌ای انجام دادیم و صندوق‌های جسورانه را راه انداختیم که توسط معاون علمی رئیس جمهوری رونمایی شد.

رئیس پیشین سازمان بورس همچنین گفت: برخی از اقدامات ما روشن کردن نرخ سود و نرخ بازده در بورس بود که برای اولین‌بار منحنی بازده تعریف شد و به این ترتیب اکنون اوراقی که معرفی می‌شوند منحنی بازدهی آنها کاملا مشخص است. علاوه بر این نقشه استراتژی بازار سرمایه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تدوین شد که از اولویت‌های هفت‌گانه ابلاغی از وزارت اقتصاد و دارایی برگرفته شده بود.

فطانت‌فرد افزود: از دیگر اقدامات همکاران ما در ۲۰ ماه گذشته می‌توان به ایجاد اولین شرکت رتبه‌بندی در کشور اشاره کرد که با مشارکت یک کشور رتبه‌بندی قبرسی ایجاد شد و مجوز فعالیت گرفت.

رئیس پیشین سازمان بورس ادامه داد: مکانیزم تعیین قیمت تضمینی را به راه انداختیم و همچنین برای اولین بار قیمت سکه طلا در بورس کالا مشخص شد.

وی تصریح کرد: ارسال مستقیم اطلاعات شرکت‌های بورسی برای حذف اطلاعات رانتی نهایی برای ما اقدام بسیار بزرگی تلقی می‌شود که در یکسال و نیم گذشته انجام شد و همچنین سامانه‌هایی را به راه انداختیم که بتوانیم اطلاعات دقیقی از شرکت‌ها به دست بیاوریم.

فطانت‌فرد افزود: تامین مالی بخش نفت به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی پروژه‌های پارس جنوبی و غرب کارون و حل مشکلات مالیاتی نهادهای بازار و سازمان امور مالیاتی از دیگر اقدامات ما بود.

رئیس پیشین سازمان بورس همچنین توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این ترتیب که بازار به سمت بازار حرفه‌ای برود، تقدیم سند راهبردی بازار سرمایه در راستای نامه معاون اول به رئیس جمهور، ایجاد مکانیزم تامین مالی برای بخش کشاورزی و تدوین گواهی‌های سپرده کالایی و صندوق‌های کالایی را از دیگر اقدامات دوران مسوولیت خود برشمرد.

وی گفت: تعامل جهت تعیین ابلاغ نرخ خوراک پتروشیمی و به نتیجه رسیدن آن با همکاری همکاران من در ۲۰ ماه گذشته انجام شد. همچنین می توان به یکی دیگر از اقدامات سازمان مبنی بر برگزاری همایش بین‌المللی بازار سرمایه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم ۲۱ هزار شرکت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان را پذیرش کنیم که در نوع خود در تاریخ بورس ایران پس از اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی یک رکورد محسوب می‌شود. علاوه بر ایستگاه‌های معاملاتی که در سال ۱۳۹۲، ۹۴۵ ایستگاه بود و امروز به ۱۵۰۵ ایستگاه رسیده است. شاخص کل نیز در ابتدای دولت یازدهم ۳۷ هزار واحد بود و امروزه به ۷۷ هزار واحد رسیده که نشان‌دهنده بازدهی ۱۰۰ درصدی در سه سال است. ارزش معاملات در ابتدای سال ۱۳۹۲، ۲۴۶ هزار میلیارد تومان بود و امروزه به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد رسیده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو