۲۲ آذر ماه سالروز تاسیس بانک: یک دهه تلاش به مهر ایران 
چاپ 

۲۲ آذر ماه سالروز تاسیس بانک: یک دهه تلاش به مهر ایران

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرايران در پيامي به مناسبت فرا رسيدن ۲۲ آذرماه، يک دهه فعاليت اين بانک را تبيين کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، در متن این پیام آمده است:
۲۲ آذر ماه، دهمین سالروز آغاز فعالیت ” بانک قرض الحسنه مهر ایران ” در راستای توانمند سازي افراد کم درآمد و نيازمند جامعه و همچنين تامين مالي مشتريان عزيز به منظور رفع مايحتاج ضروري آنها مي باشد.
همانگونه که استحضار دارید؛ ایران اسلامی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ به عنوان کشوری برخوردار از سلامت، رفاه، امنيت غذايي، تأمين اجتماعي، فرصتهاي برابر، توزيع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فساد، تبعيض و بهره‌مند از محيط زيست مطلوب تصوير شده است. براي دستيابي به چنين جامعه اي، بي ترديد نظام مالي کشور به عنوان يكي از اركان تأثيرگذار به شمار مي رود؛ در اين ميان نظام بانكي و به ويژه بانك هاي قرض الحسنه در حوزه تأمين مالي خرد ميتوانند با توجه به ويژگيهاي خاصي نظير رويكرد اجتماعي، اخلاص، بدون ربا بودن، از مال حلال قرض دادن و بدون منت بودن نقش موثرتري را در تامين امنيت مالي، رفاهي و رواني جامعه داشته باشند.
ما باور داریم خدمات و برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگ ترين بانک قرض الحسنه در کشور با يک دهه تلاش به مهر ايران، از طريق تأثيرات ارزنده اي كه در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه دارد مي تواند به تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور كمك شايان توجهي نمايد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یکدهه فعالیت اثربخش خود در جامعه گامهاي ارزشمندي را براي رفع محروميت ها و محدوديت هاي مالي، توسعه عدالت اجتماعي، توانمندسازي و بهبود معيشت اقشار ضعيف، کاهش آسيب هاي اجتماعي، کارآفريني و اشتغالزايي، تامين خرد مالي براي درمان بيماري ها و همچنين حمايت از مددجويان سازمان هاي مردم نهاد برداشته است.
در این مدت، بانک با اهتمام ویژه به سیاست ها و مسوولیت هاي اجتماعي تلاش وافري براي توزيع مناسب و مطلوب ثروت در جامعه و توجه به ترويج فرهنگ قرض الحسنه و احياي بانکداري اسلامي داشته است و اقدامات عام المنفعه بسياري، نظير توزيع ۳۳ هزار بسته آموزشي و بهداشتي در مدارس مناطق محروم و ساخت مرکز روان درماني و بازپروري مبتلايان به اعتياد و مشارکت در بازسازي مناطق زلزله زده را در برنامه هاي خود قرار داده است.
توجه به قابلیت های بالقوه وبالفعل بانک به طور حتم خدمت رسانی را به سمت ارتقاء مشتری مداري و توسعه سرويس هاي بانکداري مدرن بر اساس نياز مشتريان سوق مي دهد. در اين مدت، کارکنان جوان، تحصيلكرده، متعهد و متخصص بانك با تلاش خود محصولات بانكداري الكترونيكي متنوعي را براي تسهيل مشتريان در دسترسي به خدمات بانكي ايجاد كرده اند كه بهره برداري از سامانه هاي افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين و ساير خدمات مبتني بر اينترنت بخشي از اين دستاوردها است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران مفتخر است، طی سالهای متوالی، در تمام شاخص هاي اصلي عملکرد سيستم بانکي، رشد شايان توجهي را داشته است .
این بانک در ۸ ماهه سال جاری با ۵۰ درصد رشد، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ريال افزايش منابع داشته و در حال حاضر منابع بانک به ۹۰ هزار ميليارد ريال رسيده است.
بیش از ۹۰ درصد منابع بانک به میزان ۸۲ هزار میلیارد ريال به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و کمتراختصاص يافته و نسبت مطالبات غير جاري به مصارف بانک از ابتداي فعاليت تا كنون حدوداً يك درصد است كه نشان دهنده عملكرد مطلوب آن در سيستم بانكي كشور مي باشد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۱۰ سال فعالیت خود توانسته است ۵ میلیون نفر سپرده گذار را جذب و به سه ميليون نفر تسهيلات قرض الحسنه با مبلغ ۲۰۰ هزار ميليارد ريال پرداخت نمايد که از اين تعداد ۵۰۰ هزار فقره با مبلغي بالغ بر ۵۴ هزار ميليارد ريال در ۸ ماهه اول سالجاري اعطا شده است.
پرداخت ۲۵۶ هزار فقره با مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از ابتداي تاسيس تا پايان آبان ماه سال جاري که از اين تعداد با رشد۵۸ درصدي نسبت به سال گذشته، ۲۶ هزار و ۷۱۸ فقره تسهيلات ازدواج با مبلغ کل ۲ هزار و ۷۸۵ ميليارد ريال طي ۸ ماهه سال جاري پرداخت شده است.
این بانک توانسته است بیشتر هزینه های خود را از محل کارمزد وام هاي پرداختي پوشش دهد و علاوه بر آن از طريق کارمزد ساير خدمات بانکي مبلغ ۲هزار و ۷۰۰ميليارد ريال نيز جذب كند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي، سياست هاي کلي اشتغال، سياست هاي کلي جمعيت و اولويت هاي ۱۸ گانه ابلاغي رئيس جمهور به وزير اقتصاد، تلاش كرده با استفاده از طراحي مدل هاي كسب وكار تسهيلات خرد، طرح هاي متنوعي را در زمينه هاي ازدواج، اشتغال و كارآفريني، تحصيل، درمان و توانمندسازي اجتماعي و اقتصادي طراحي و اجرا كند و از اين منظر فعاليتهاي ارزنده و پر ثمري را براي پيشرفت و آباداني ايران عزيز اسلامي انجام داده است.
از آنجایی که بنیان شکل گیري و فعاليت بانک قرض الحسنه بر مبناي نيت خير انسانها است، باشگاه خيرين بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف افزايش تعامل و ايجاد هم افزايي ميان بانك و خيرين محترم و هدايت بخشي از نقدينگي خيرين براي رفع نيازهاي اقشار مختلف جامعه ايجاد شده است.
۲۲ آذر ماه، دهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران را به تمامی سهامداران ارجمند، مشتريان گرامي، اعضاي محترم هيات مديره و کليه همکاران ساعي تبريک عرض نموده، اميد است در سايه توجهات حضرت ولي عصر ( عج ) و رهنمود هاي مقام معظم رهبري ( مدظله تعالي ) و خرد جمعي، در سالي كه مزين به نام ” اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال” است به جايگاه رفيع تري در عرصه نظام بانكي دست يابيم.
در پایان از در گاه خداوند، توفیق روز افزون، موفقیت در دستیابي به افق هاي مسئوليت اجتماعي و استمرار خدمت رساني براي تحقق پيشرفت و حمايت از خانواده بزرگ ايران عزيز اسلاميمان را مسئلت دارد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو