مرادی در همایش تخصصی پیشگیری از مخاطرات زلزله اعلام کرد؛ در لرزه‌خیزی ایران جای هیچ شکی نیست/تلاش ما ارتباط دائمی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری است 
چاپ 

مرادی در همایش تخصصی پیشگیری از مخاطرات زلزله اعلام کرد؛ در لرزه‌خیزی ایران جای هیچ شکی نیست/تلاش ما ارتباط دائمی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری است

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور با بیان اینکه امسال یکی از سال‌های لرزه‌خیز کشور بوده است گفت: در لرزه‌خیزی ایران شکی وجود ندارد و تلاش ما این است که به هر طریقی و با صرف هزینه‌های بسیار با تمام ایستگاه‌های لرزه‌نگاری مستقر در سراسر کشور، همواره مرتبط باشیم و تحت هیچ شرایطی ارتباط ما با ایستگاه‌ها قطع نشود.

 علی مرادی در همایش تخصصی پیشگیری از مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین که امروز (چهارم بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در لرزه‌خیزی ایران شکی وجود ندارد، اظهار کرد: در استان خوزستان، زمین‌لرزه‌هایی با بزرگای میان ۶ تا ۷ ریشتر هم داشته‌ایم ولرزه‌خیزی مناطق شمالی و شرقی این استان بیشتر است.

وی تصریح کرد: امسال یکی از سال‌های لرزه‌خیز کشور را داشتیم. اخیرا نیز منطقه گوریه در خوزستان، فعال شده است و از ۱۸ آذرماه تاکنون وقوع ۱۸۷ زمین‌لرزه در گوریه به ثبت رسیده که بزرگی ۶۲ مورد آن بالای سه ریشتر و بزرگی چهار مورد آن نیز چهار ریشتر بوده است.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور ادامه داد: با فعال شدن منطقه گوریه، کارشناسانی به این منطقه اعزام کردیم و با توجه به سوابق زمین‌لرزه‌هایی که در محدوده زاگرس داشتیم؛ یک آمادگی در استان خوزستان ایجاد شد و مجموعه استان توانست که رصدی از وضعیت منطقه گوریه داشته باشد.

مرادی افزود: در صورت نصب ۱۴ ایستگاه در خوزستان، تمام زلزله‌های یک ریشتری را نیز می‌توان در این استان به ثبت رساند.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر، تلاش ما این است که به هر طریقی و با صرف هزینه‌های بسیار با تمام ایستگاه‌های لرزه‌نگاری مستقر در سراسر کشور، همواره مرتبط باشیم و تحت هیچ شرایطی ارتباط ما با ایستگاه‌ها قطع نشود.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو