دکتر طیبی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ؛ توقع جهاد دانشگاهی از دانشگاه علم و فرهنگ حرکت در مرز علم است 
چاپ 

دکتر طیبی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ؛ توقع جهاد دانشگاهی از دانشگاه علم و فرهنگ حرکت در مرز علم است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: توقع ما از دانشگاه علم و فرهنگ از جهت علمی چیزی شبیه به پژوهشگاه رویان و حرکت در مرز علم است. همچنین به لحاظ فنی از دانشگاه علم و فرهنگ انتظار عملکردی شبیه به دانشگاه علم و صنعت و خواجه‌نصیر داریم.

به گزارش  یمین نیوز ، دکتر حمیدرضا طیبی روز شنبه (۱۲ اسفند ماه) در مراسم تودیع دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس سابق دانشگاه علم و فرهنگ و معارفه دکتر سعید هاشمی سرپرست جدید این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علم و فرهنگ استعداد برآوردن انتظارات جهاد را دارد و این انتظارات باید تحقق پیدا کند.

وی افزود: حداقل در سه دوره مسئولیت من یک مورد هم وجود نداشته که توصیه کنم کسی از (جهاد دانشگاهی) در دانشگاه علم و فرهنگ تدریس کند و حتی اصرار داشتم که نمره‌های نظرسنجی افرادی که از جهاد در آن‌جا تدریس می‌کنند را شخصا ارزیابی کنم تا از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با تشکر از فعالیت‌های دکتر ایمانی‌خوشخو تاکید کرد: یک فاکتور مهم برای شناخت افراد نحوه گرفتن مسئولیت و سپس واگذار کردن آن است. بسیاری از افراد هنگام واگذاری مسئولیت، مسائل اخلاقی را زیر پا می گذارند، اما دکتر ایمانی در طول فعالیتش بارها به من گفت که هرگاه تشخیص دادید که باید تغییر و تحولی در دانشگاه صورت گیرد، من آماده همکاری هستم.

دکتر طیبی افزود: برای قبول مسئولیت پارک فناوری‌های نرم کسی را شایسته‌تر از دکتر ایمانی‌خوشخو نیافتیم،‌ زیرا هم رشته تحصیلی ایشان مرتبط است و هم با صنایع فرهنگی آشنا هستند.

وی اظهار کرد:ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر هاشمی سرپرست فعلی دانشگاه علم و فرهنگ، اعلام می‌کنم که معاونین و هیات امنا برای تحقق اهداف دانشگاه همراه ایشان خواهند بود.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: همیشه توصیه کرده‌ام که افراد موفق جهاد در تولید و کاربردی کردن علم، در دانشگاه علم و فرهنگ طبق ضوابط تدریس کنند تا بتوانند تجربه خود را به بدنه دانشجویی این دانشگاه منتقل کنند.

 در بخش دیگری از این مراسم دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو به سخنرانی پرداخت و گفت: من همیشه در همه سخنرانی‌ها به زحمات روسای قبلی دانشگاه اشاره کرده‌ام و الان نیز می‌گویم که ما در ادامه راه آنان قدم برمی‌داریم.

وی تاکید کرد: گذشته، چراغ راه آینده است و این امکان وجود دارد که دانشگاه علم و فرهنگ در سال‌های آینده در رده ۱۵ تا ۲۰ دانشگاه‌ برتر کشور قرار گیرد.

رئیس سابق دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه افزود: این دانشگاه امکان رشد زیادی دارد، زیرا در بستر جهاد است و ما از ابتدا در جهاد دانشگاهی قرار گذاشتیم تا کارهای نشدنی را انجام دهیم و امیدواریم که دانشگاه علم و فرهنگ، رویان آموزشی جهاد دانشگاهی شود.

دکتر سعید هاشمی سرپرست جدید دانشگاه علم و فرهنگ نیز در این مراسم طی سخنانی به اهمیت تنوع منابع درآمدی در دانشگاه‌ اشاره کرد و افزود: مسیر حرکتی که برای دانشگاه تعیین شده، می‌تواند منابع درآمدی جدید و خوبی را به دانشگاه دهد.

سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی گفت: از پتانسیل‌های جهاد باید به خوبی استفاده شود و دانشگاه به پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی پیوند داده شود.

هاشمی با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفی دانشگاه گفت: نقش اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه در بحث ارتقاء کیفی دانشگاه بسیار پر رنگ و اثرگذار است.

در پایان این مراسم نیز لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود به دکتر ایمانی‌خوشخو رئیس پیشین دانشگاه علم و فرهنگ اعطا شد. همچنین حکم سرپرستی دکتر هاشمی سرپرست جدید دانشگاه از سوی دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی به وی داده شد.

درباره نویسنده

15422مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو