Logo of a company

در دانشگاه علم و فرهنگ؛ برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه‌ها تقدیر شدند

در مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی، اسامی سه نفر به عنوان نفرات برگزیده در مرحله کشوری این مسابقات اعلام شد که از آنها تقدیر به عمل آمد.

به گزارش یمین نیوز ، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان روز سه‌شنبه، ۱۵ اسفند در مراسم مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی که با حضور مهندس زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) ارائه کار حجیم در زمان محدود را امری مهم و دشوار توصیف کرد و ادامه داد: عرضه مطالب به مخاطب به گونه‌ای که از قدرت اغنا برخوردار باشد، نیازمند تسلط و اشراف کامل بر محتوای پایان‌نامه است.

وی با بیان اینکه چنین ارائه‌ای نیازمند توان ارتباطی بالا نیز هست و تقویت سواد ارتباطی است، گفت: برای حصول اطمینان از اینکه ارتباط موثر برقرار شده است، نیازمند در نظر گرفتن بازخوردها هستیم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان موضوع ارتباط و برقراری ارتباط موثر را از چالش‌های مهم جامعه ایرانی برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه در این دوره دانشجویان نسبت به دوره قبل پیشرفت داشته و با تمرکز بیشتر ارائه بهتری نیز دارند.

احمدی، ضمن اشاره به جنبه آموزشی این مسابقه برای سایر دانشجویان، ظرفیت ارتباطی بالا و داشتن اعتماد به نفس در ارائه را از جمله معیارهای مهم توفیق در این مسابقه عنوان کرد و افزود: در کنار سنجش محتوای علمی چنین مواردی هم باید سنجیده شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان در پایان از برگزاری مرحله نهایی این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد مقدس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با تقویت این حرکت، جامعه و دانشگاهیان را به جامعیتی که برای ورود به عرصه‌های کاری، اجرایی، تخصصی و مدیریتی نیاز دارند، برساند.

به گزارش ایسنا، مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه در حالی برگزار می‌شود که طی مرحله مقدماتی و استانی آن در آذرماه امسال، ۲۴ نفر برگزیده شده و به این مرحله راه یافته‌اند.

اهداف برگزاری این مسابقه، ایجاد بستری برای رشد و شکوفایی فن بیان و ایده‌پردازی دانشجویان، ایجاد پل ارتباطی بین جامعه دانشگاهی و صنعت و کمک به کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها اعلام شده است.

در این مرحله ۲۴ نفر از دانشجویان شرکت کننده به ارائه سه دقیقه‌ای پایان‌نامه خود در قالب تنها یک اسلاید پاورپوینت پرداخته و از بین آنها ۳ نفر به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند.

رتبه‌های اول تا چهارم مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی به شرح زیر اعلام شد و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد:

رتبه اول: سهند سراجیان، “سنتز پوشش‌های پلی یورتانی و بررسی اثر نانو ذرات GO بر خواص آن‌ها”
رتبه دوم: زهره بخشی نظر، “بررسی عوامل جامعه‌شناختی مرتبط با دامنه پوشش زنان”
رتبه سوم: مریم عابدی، “پیش‌بینی و ارزیابی تأثیرات احتمالی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بر کارایی انرژی صنایع تولیدی ایران:
رتبه چهارم: فاطمه موسوی، “یسن سی‌ و یکم: بررسی تحلیلی متن‌های اوستایی، زند و سنسکریت”.