معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد:کاهش آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال با فرهنگ سازی 
چاپ 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد:کاهش آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال با فرهنگ سازی

837525_976 (1)

با فرهنگ‌سازی‌هایی که طی این چند سال انجام گرفته شاهد کاهش آسیب‌دیدگان چهارشنبه آخر سال بوده ایم.

 

به گزارش خبرنگار طوفان نیوز از سنندج، عبدالله فاتحی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، از کشف ۸۴ درصدی سرقت‌ها در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: در کردستان سرقت‌های مهمی نداریم و اکثر سرقت‌ها خرد هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه جرائم پنهان نیز ۹۷ درصد جرائم به وقوع پیوسته کشف شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات درون‌شهری کاهش ۲ درصدی و تصادفات منجر به فوت نیز ۶ درصد کاهش داسته است.

فاتحی به اهمیت موضوع امنیت نیز گریزی زد و گفت: آرامش را زمانی می‌توانیم احساس کنیم که توأم با صبر و آرامش باشد و امروز پلیس تلاش می‌کند ارتقای احساس امنیت را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید رسوم اصیل کردی را در بحث برنامه‌های چهارشنبه سوری دوباره احیا کنیم که این مهم نیاز به کمک و قلم‌فرسایی اصحاب رسانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی‌هایی که طی این چند سال انجام گرفته شاهد کاهش آسیب‌دیدگان در این حوزه بوده‌ایم که امیدواریم با انجام اقدامات کلیدی‌تر در این راستا شاهد کاهش بیش از پیش این اتفاقات ناگوار در استان باشیم.

فاتحی با بیان اینکه پلیس تحت هیچ شرایطی مخالف شادی مردم نیست، گفت: اسلام مخالف شادی نیست و ما به عنوان متولیان امنیت هیچ مخالفتی با شادی منطقی و معقول مردم نیستیم.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسمات چهارشنبه‌سوری و شب نوروز باید به صورت محله محور برگزار شود تا خانواده‌ها بتوانند با مدیریت درست این برنامه‌ها مانع از بروز مشکلات جبران ناپذیر شوند.

وی با اشاره به اینکه انتظامی استان در طول تعطیلات نوروزی با تمام توان در راستای صیانت از مال و تامین امنیت مردم تلاش می‌کند، گفت: در این راستا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تا پایان طرح نورزی با جدیت تلاش خواهیم کرد.

فاتحی خاطرنشان کرد: تمام مجرمین سابقه‌دار در طول تعطیلات نوروزی در رصد کامل انتظامی استان هستند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد آتش‌ساز به شهروندان به ویژه جامعه هدف خود را آغاز کرده‌ایم، گفت: تشکیل کمپین‌ها نه، به ترقه از اقداماتی بوده که صورت گرفته و این دست کارها می‌تواند نقش مهمی در کاهش اتفاقات ناگوار در این روزهای پایان سال ایفا کند.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو