افزایش قیمت در بازار پروتئین‌های دامی 
چاپ 

افزایش قیمت در بازار پروتئین‌های دامی

بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد که قیمت انواع گوشت قرمز با افزایش محسوسی نسبت به یک ماه قبل همراه شده است؛ به طوری که قیمت هر کیلوگرم ماهیچه گوساله به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، بازار گوشت قرمز در ایام نوروز با افزایش تقاضا همراه شد و این افزایش تقاضا بهانه‌ای شد برای افزایش قیمت برخی اقلام این محصول. به گفته برخی فروشندگان قیمت انواع گوشت قرمز با افزایش روبرو شده است و این افزایش قیمت تقریبا از نیمه اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

گوشت قرمز در سال گذشته هم در مقاطعی با افزایش قیمت روبرو شد؛ افزایش قیمتی که مورد تایید مسئولان ذی ربط هم نبود اما عملا در بازار با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده عرضه می‌شد.

در حال حاضر هم بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت اقلام مختلف گوشت قرمز نسبت به یک ماه گذشته با افزایش همراه شده است. بر این اساس گوشت استیکی به عنوان گران‌ترین نوع گوشت قرمز کیلویی ۶۰ هزار تومان و ماهیچه گوساله کیلویی دیگر نوع گوشت قرمز که جزو گران‌ترین هاست ۵۰ هزار تومان قیمت دارد و هر کیلوگرم راسته گوساله ۵۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

گوشت مخلوط گوساله با حدود ۲۰۰۰ تومان افزایش قیمت، به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده و ران گوساله نیز کیلویی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

انواع گوشت گوسفندی نیز با افزایش قیمت روبرو شده است. شقه با گردن گوسفندی به کیلویی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. به گفته  برخی فروشندگان قیمت دام زنده نسبت به قبل با افزایش روبرو شده است و همین عامل باعث گرانی انواع گوشت قرمز شده است.

در میان محصولات پروتئینی دامی، جگر سیاه گوسفندی کیلویی ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد که با افزایش حدود ۵۰۰۰ تومانی همراه شده است. همچنین کله پاچه هم به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده است.

انواع گوشت قرمز قیمت (هر کیلوگرم)
مخلوط گوساله ۴۰ هزار تومان
ران گوساله ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان
راسته گوساله ۵۱ هزار تومان
ماهیچه گوساله ۵۰ هزار تومان
گوشت استیکی ۶۰ هزار تومان
مغز ران گوساله ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان
شقه باگردن گوسفندی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان
سردست گوسفندی ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان
ران گوسفندی ۴۳ هزار تومان
جگر سیاه گوسفندی ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان
کله پاچه ۵۵ هزار تومان
دنبه ۱۴ هزار تومان

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو