وزیر دفاع: هیچ احدی قدرت ملت ایران را مورد آزمون قرار ندهد 
چاپ 

وزیر دفاع: هیچ احدی قدرت ملت ایران را مورد آزمون قرار ندهد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی ایران، گفت: با همه شیطنت‌ها و خباثت‌ها بدانید، این مراسم‌های گرامیداشت شهدا نشان می‌دهد که خون شهدای ما در رگ‌های تمام مردم و جوانان کشور جاری است، اگر کسی بخواهد محاسبه‌ی غلطی کرده و اشتباهی کند، پاسخ دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد؛ توصیه می‌کنم هرگز هیچ احدی قدرت ملت ایران را مورد آزمون قرار ندهد.

به گزارش یمین نیوز ، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت علی صیاد شیرازی در تبریز اظهار کرد: شعار (آذربایجان اویاخدی، اینقیلابا دایاخدی) که مردم آذربایجان مرتبا تکرار می‌کنند، تاکید بر بیداری و بصیرت مردم این خطه است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان “سال حمایت از کالای ایرانی” توسط مقام معظم رهبری، افزود: رهبر معظم انقلاب به رسم زیبا و کاربردی امسال را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و این موضوع رسالت بزرگی برای ایرانیان و مسئولان است تا در این راستا تلاش کرده و این شعار مهم را محقق کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که تولیدکنندگان بیشتر از مصرف‌کنندگان در راستای شعار سال مسئولیت دارند، گفت: حق مردم ایران است که کالای باکیفیت مصرف کنند و تولیدکنندگان باید همت کنند تا تولیداتشان قابل رقابت با دنیا باشد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت مصرف‌کنندگان، فروشندگان، خریداران، مسئولان و مردم در مسیر تحقق شعار سال، یادآور شد: نباید کالای قاچاق خرید و فروش کرد، کالای قاچاق شاید ارزان باشد اما به تولید داخل و اشتغال کارگران داخلی لطمه می‌زند.

وی با بیان این‌که خطه‌ی آذربایجان در سرنوشت ایران همواره نقش تاریخی ایفا کرده و دروازه ارتباطات ما با بسیاری از کشورهاست، تشریح کرد: افکار نو و نگاه‌های بلند سیاسی و اجتماعی همواره در آذربایجان وجود داشته و منشا حرکت‌های بزرگی برای کشور بوده است.

وی با اشاره به این‌که نام ستارخان و باقرخان در وادی آزادی‌خواهی همواره درخشان است، تاکید کرد: اوج بصیرت مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد و ما با داشتن چنین مردمی است که در این دیگ جوشان و ملتهب منطقه و در شراطی که دشمنان جدی و قسم خورده‌ای داریم که نمی‌خواهند پیشرفت کنیم، دارای آرامش و اسایشی بوده و تواما در حال پیشرفت و تعالی هم هستیم.

حاتمی با بیان این‌که امروز در زمینه‌های مختلف توانمند و مقتدریم، گفت: در زمینه‌ی دفاعی یک قدرت مقتدر در منطقه بوده و می‌توانیم اهداف خودمان را پیش ببریم و از منافع و امنیت خود مقتدرانه دفاع کنیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران طی سال‌ها، خاطرنشان کرد: در دور دست ها توطئه بسیار بزرگی را طراحی کردند تا گروه شروری را به بلوغ رسانده و در کنار مرزهای ما مستقر کنند و در این راستا موفقیت‌هایی هم کسب کردند اما به لطف خداوند ما این اجازه را نداده و مقتدرانه ایستادیم.

وی ادامه داد: ما در مقابله با دشمنان وارد مرحله‌ی بالاتری از دفاع(بازدارنگی فعال) شده و توانستیم در بیرون مرزهایمان توطئه در حال شکل‌گیری(داعش) را با کمک دوستان خنثی کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ماجرای حضور مقام معظم رهبری در مراسم تشییع شهید صیاد شیرازی و بوسه بر تابوت این شهید اشاره کرد و گفت: در زمان تشییع پیکر شهید صیاد در خیابان جمعیت بسیار بزرگی از مردم آمده بودند؛ در آن سال (سال۷۸) فضای سیاسی بسیار ملتهبی در کشور حاکم بود و شهادت شهید صیاد شیرازی، فضای کشور را عوض کرد.

وی به جایگاه والای شهید صیاد در بین مردم اشاره کرد و گفت: این‌که نزدیک بیست سال از شهادت صیاد شیرازی می‌گذرد و در تبریز این همه جمعیت برای مراسم گرامیداشت وی جمع می‌شوند جای تامل دارد و نشان از محبوبیت این شهید است.

وی با بیان این‌که در زندگی شهید صیاد شیرازی رموز زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: “اخلاص” از جمله ویژگی‌های بارز شهید صیاد بود؛ او به مفهوم واقعی کلمه ولایتمدار بود.

وی با تاکید بر این‌که شهید صیاد شیرازی طلایه‌دار حفظ انسجام، یکپارچی و وحدت بین نیروهای مسلح بود، خاطرنشان کرد: راهبرد شهید صیاد ترکیب مقدس “ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی در کنار هم، در مقابل دشمن” بوده و رمز پیروزی‌های ما نیز همین ترکیب مقدس بود.

حاتمی در ادامه یادآور شد: شهید صیاد ویژگی‌های بسیاری داشت که باید بدان‌ها پرداخت‌های دقیقی شود و باید تمامی افرادی که توانایی دارند در قبال رشادت‌های شهدا، مجاهدت‌ها و طریق شهدا را در جامعه و در بین قشر جوان تبیین کنند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو