نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها/ کارمزد ۴۲ تومانی هر دلار 
چاپ 

نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها/ کارمزد ۴۲ تومانی هر دلار

در جریان تک‌نرخی شدن ارز بانک‌ها از عاملان اصلی خرید و فروش ارز تعیین شده‌اند. اولین اعلام برای نرخ‌های تعیین شده در معاملات ارزی نشان از اختلاف حدود ۴۲ تومانی که کارمزد بانک عامل محسوب می‌شود، دارد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، با اعلام یکسان‌سازی نرخ ارز عملا عمده خرید و فروش ارز و به ویژه دلار از بازار ارز به بانک‌ها منتقل می‌شود و آنها به عنوان عامل خرید و فروش در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند. این در حالی است که نرخ مرجع اعلام شده برای دلار حدود ۴۲۰۰ تومان است و متقاضیان اصلی دلار از جمله دانشجویان، مسافران، واردکنندگان و متقاضیان ارزهای درمانی و سایر بخش‌هایی که تا پیش از این جزو گروه‌های اصلی قرار داشتند، می‌توانند ارز مورد نیاز خود را بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی از بانک‌های عامل تامین کنند.

امروز(چهارشنبه) یکی از بانک‌ها اولین اعلام نرخ را در قالب ارز تک نرخی انجام داد. بر این اساس قیمت مرجع دلار ۴۲۰۰ تومان یعنی همان نرخ یکسان‌سازی این ارز است که این بانک آن را با ۴۱۷۹ تومان از فروشنده خریداری می‌کند و برای فروش با اضافه کردن کارمزد، نرخ ۴۲۲۱ تومان قیمت تعیین کرده است. به عبارتی بانک‌ها در این میان از فروش هر دلار حدود ۴۲ تومان سود می‌کنند.

در سایر نرخ‌گذاری‌ها برای یورو قیمت مرجع ۵۱۷۳ تومان است که این ارز حدود ۵۱۴۷ تومان خریداری شده و ۵۱۹۹ تومان یعنی با سود ۵۲ تومانی به متقاضی فروخته می‌شود. همچنین قیمت پایه پوند ۵۹۳۵ است که ۵۹۰۵ تومان خریدار و با اختلاف ۶۰ تومانی تا ۵۹۶۵ تومان فروش می‌رود.

لیست نرخ مرجع و خرید و فروش ارز در بانک‌ها

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو