Logo of a company

شرایط کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران و جانبازان

محمد کولیوند معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان شرایط کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران و جانبازان را اعلام کرد.

به گزارش یمین  نیوز از سنندج، محمد کولیوند معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به شرایط  معافیت های خدمت فرزندان ایثارگران و جانبازان عنوان کرد: ایثارگرانی که دارای ۵۸ ماه سابقه جبهه باشند و از ۳۰ ماه سابقه جبه برای یک فرزند خود استفاده نموده اند می توانند از ۲۸ ماه مدت مازاد استفاده نشده برای معافیت فرزند دیگر خود استفاده کنند.

کولیوند ضمن بیان اینکه کارکنان وظیفه متولد ۱۳۷۲ به قبل چنانچه قبلا از تاریخ نهم آذر ماه ۹۶ نسبت به درخواست کسر خدمت برابر مقررات قبلی اقدام نموده اند می توانند از امتیاز مذکور استفاده کنند، افزود: در این مقررات غیبت به صورت کلی مانع درخواست مشمولان و کارکنان وظیفه بوده و به کارکنان وظیفه فراری نیز امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

وی گفت:  کلیه ایثارگرانی که برابر مقررات قبلی به ازای هر ماه از ۹ روز کسر خدمت استفاده نموده است مجددا مجاز به استفاده از مقررات جدید برای فرزند دیگر خود نخواهند بود.

وی افزود: گواهی صادره معافیت توسط نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفا در قالب فرم های قبلی ماده ۴۵ قانون وظیفه عمومی صادر می شود و به فرم های خارج از چهارچوب ابلاغی رسیدگی نخواهد شد.

در ادامه گفت: مقررات موضوع ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص رزمندگان دارای ۳۰ ماه جبهه، جانبازان ۲۵ درصد ، آزادگان ۲۴ ماه و تلفیق امتیاز جبهه، جانبازی  و آزادگی در صورتی که به حد نصاب عدد ۳۰ رسیده باشد کماکان برابر روش قبلی قابلیت اجرایی داشته و هیچ گونه تغییری در مقررات این ماده صورت نگرفته است.