ظریف: آماده بازگرداندن برنامه هسته‌ای‌مان با سرعت بالاتر هستیم 
چاپ 

ظریف: آماده بازگرداندن برنامه هسته‌ای‌مان با سرعت بالاتر هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ایران آماده است تا برنامه‌ هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

به گزارش یمین نیوز ،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز، با بیان اینکه در صورت تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تهران آماده است تا برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد، تصریح کرد: ما گزینه‌هایی را برای خودمان قرار داده‌ایم و این گزینه‌ها آماده هستند که شامل گزینه‌هایی برای از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای مان با سرعت به مراتب بالاتر است.

این اظهارات ظریف در گفت‌وگو با سی بی اس نیوز که متن کامل آن روز یکشنبه منتشر خواهد شد،‌ در تایید اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور ایران است که اخیرا گفته بود، ما اولین کسی نخواهیم بود که توافق را نقض می‌کنیم، اما آن‌ها باید بدانند که اگر توافق را نقض خواهند کنند پشیمان خواهند شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که همواره مخالف توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بوده است، اخیرا هشدار داده که اگر اروپایی‌ها تا روز ۱۲ مه آنچه وی نقاط ضعف توافق هسته‌ای می‌داند را اصلاح نکنند، واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که اگر ترامپ از توافق خارج شود ایران چگونه پاسخ خواهد داد،‌ گفت: این گزینه‌ها آماده اجرا هستند و زمانی که لازم باشد، تصمیم ضروری را اتخاذ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واضح است که جهان نمی‌تواند از ما بخواهد که به طور یک جانبه توافقی را که شکست خورده است به تنهایی اجرا کنیم.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو