سکه در بازار چند؟ 
چاپ 

سکه در بازار چند؟

امروز و در آستانه عید نیمه شعبان، قیمت سکه در بازار صعودی پیش رفت و هر قطعه تمام بهار آزادی تا یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از ایسنا، این روزها در بازار سکه خرید و فروش چندانی اتفاق نمی‌افتد و در بازار فردوسی به‌عنوان یکی از محل‌های اصلی خرید و فروش سکه، طی روزهای گذشته، عمدتا صرافی‌ها از معامله این کالا خودداری کرده و یا اگر هم فروشی وجود داشته، قیمت‌ها چندان مشخص نیست.

مشاهدات میدانی از وضعیت امروز (سه‌شنبه)  بازار سکه از این حکایت دارد که اغلب صرافی‌ها معامله‌ای انجام نمی‌دادند و در چند موردی که وجود داشت، قیمت‌ها یکسان نبود و به طور قابل توجهی  رشد داشت.

بر اساس این گزارش،‌ امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروش رفت. همچنین نیم سکه ۹۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۶۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی تا ۳۷۰ هزار تومان فروخته شد. در مقابل این روزها صرافی‌ها اختلاف قیمت بین خرید و فروش را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند. به گونه‌ای که قیمت خرید سکه از مشتری برای تمام بهار یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان یعنی ۹۰ هزار تومان ارزان‌تر، نیم سکه ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۳۰ هزار تومان است که در مجموع اختلافی بین ۵۰ تا حدود ۱۰۰ هزار تومانی را بین خرید و فروش ایجاد می‌کنند.

قیمت سکه با تغییرات قیمت دلار و هر گرم اونس جهانی طلا تعیین می‌شود و صرافان دلیلی رشد قیمت امروز آن را ، نوسان قیمت این دو عامل می‌دانند.

بانک مرکزی این روزها برای تعدیل قیمت در بازار طرح پیش فروش سکه را  در دست اجرا دارد. سکه در سررسید شش ماهه یک میلیون ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان در شعب بانک ملی پش فروش می‌شود.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو