لاریجانی بیان کرد نقش موثر مرجعیت در شکست داعش/ سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است 
چاپ 

لاریجانی بیان کرد نقش موثر مرجعیت در شکست داعش/ سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است و باید به سمت آن حرکت کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب قم با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج) گفت: از حجت‌الاسلام شهرستانی که اسباب خیر شده است و کار مهم و ارزنده ساخت بیمارستان را پایه‌گذاری کرده‌اند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سنت خوبی از گذشته در قم وجود داشته که مراجع عالیقدر تقلید در ساخت بیمارستان نقش داشته‌اند و مرحوم آیت‌الله حائری و سپس آیت‌الله گلیایگانی این کار را انجام داده‌اند که بیانگر توجه مراجع عالیقدر تقلید به موضوع درمان و سلامت مردم است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله العظمی سیستانی دستور ساخت بیمارستان با کیفیتی را در شهر قم داده‌اند که بیانگر این است که سنت حسنه ساخت بیمارستان همچنان وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: آقای قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت پرتلاش این فکر را دنبال می‌کنند که زیرساخت‌های بخش درمان تقویت شود که این امر جای تقدیر دارد و در زمینه ساخت بیمارستان هزار تختخوابی قم نیز کارها در حال پیگیری است.

رئیس نهاد قانونگذاری با قدردانی خیرین بخش بهداشت و درمان گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی حمایت‌های خوبی در زمینه انجام کارهای مربوط به بهداشت و درمان دارند تا وضعیت استان قم ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: از آقای شهرستانی خواهش می‌کنم که کار ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب شهر قم در بخش‌های مختلف با سرعت پیگیری شود البته همت حجت‌الاسلام شهرستانی بلند است و در ساخت بیمارستان و درمانگاه کارهای خوبی از لحاظ پشتیبانی انجام داده است و در محله نیروگاه قم نیز این موضوعات صورت گرفته البته ایشان طرحی را نیز برای ساخت کتابخانه‌های تخصصی دارند که ایشان برای توسعه و آبادانی قم و البته برای همه جای دنیا مثبت است.

لاریجانی با اشاره به نقش و حمایت‌های آیت الله العظمی سیستانی در توسعه و آبادانی گفت: آیت‌الله سیستانی و مرجعیت نقش موثری در بسیج مردم عراق برای مقابله با داعش داشته‌اند و این نقش مهم باعث شد که با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و از دولت عراق صیانت شود البته ایشان به همه مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا کمک می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از روایت‌های مهم در زمان حضور حضرت مهدی (عج) این است که آبادانی دنیا بالفعل می شود و هیچ جا خشک نخواهد بود که این موضوعات نشان می‌دهد توجه حضرت این است که استعدادها در آبادانی بالفعل باشد تا رفاه برای مردم حاصل شود، مردم از نظر عقل و سایر توانمندی‌ها رشد کنند و این حرکت سازندگی در کشور وظیفه عقلایی و ایده‌آل است و باید به سمت آن حرکت کرد.

وی در این زمینه افزود: در کشور مشکلاتی وجود دارد که مانع سرعت توسعه می‌شود اما باید توجه کرد زمینه‌های جهش نیز وجود دارد چرا که نیروهای مستعد و ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد و با توجه به موضوع ظهور باید با امیدواری گام برداشت.

لاریجانی تصریح کرد: گاه در صحنه بین‌الملل کارهایی انجام می‌شود تا اراده‌ها سست شود و کشور به سوی رفاه و آبادانی نرود اما باید با همکاری و صمیمیت برای آبادانی کشور و رفع مشکلات تلاش کرد و در این راه صمیمیت و همت داشت.

وی افزود: بنده به حجت الاسلام شهرستانی گفتم که بنده خیلی اهل کلنگ‌زنی نیستم چرا که موضوع کلنگ‌زنی در کشور خیلی خوش سابقه نیست و کارهایی که به طور مثال باید در عرض ۳ یا ۴ سال تمام شود گاها تا ۱۵ سال طول می‌کشد اما چون آقای شهرستانی را می‌شناسم  و ایشان گفته‌اند این پروژه حدودا ۳ سال به پایان می‌رسد بنده حاضر شدم در مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان شرکت کنم.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو