Logo of a company

تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک صنعت و معدن

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانك صنعت و معدن به خاطر حمايت از صنایع استان خراسان رضوی و کمک به توسعه و رونق صنعت و تولید کشور قدرداني کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، شريعتمداري اقدامات اين بانك را در خصوص تامين مالي طرح هاي صنعتي استان رضوي ، كه نقش بسزايي در توسعه صنعتي اين استان و ايجاد اشتغال داشته است مهم و و كارآمد خواند و ابراز اميدواري كرد كه بانك صنعت و معدن به عنوان يك بانك توسعه اي – تخصصي در تامين مالي طرح های زير ساختي صنعتي كشور ، همانند گذشته نقش محوري خود را ايفا نمايد.

بنا به اين گزارش ، طرح هاي ارزنده اي در استان خراسان رضوی با عاملیت و یا از منابع این بانک تامین مالی شده که از جمله مي توان به به پروژه های فولاد سبزوار با ۲۲۶ میلیون یورو، سیمان غرب آسیا تربت جام با ۴۴ میلیون یورو و ۹۹ میلیارد تومان تسهيلات اشاره كرد كه هر دو طرح به بهره برداري رسيده اند.

گزارش ياد شده مي افزايد : طرح های شیشه آذر مینا تربت جام با ۷۱ میلیون یورو و ۲۰ میلیارد تومان، نیروگاه راشد تربت حیدریه با ۲۱۵ میلیون یورو، خیام سپهر فولاد نیشابور با ۴۵ میلیون یورو، کاشی تندیس سرخس با ۲۳ میلیون یورو و ۱۸ میلیارد تومان ، سامان داروی هشتم با ۱۲ میلیون یورو، پترو سرخس ایرانیان با ۲۰ میلیون یورو و نساجی کاشمر با ۱۳ میلیون یورو نیز در این استان توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده که در حال اجرا و یا در مرحله نهایی راه اندازی است.

در بخش طرح های زیربنایی و ملی کشور می توان به پروژه برقی سازی ، اصلاح مسیر و افزایش سرعت خط آهن تهران-مشهد اشاره کرد که به مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو با عاملیت این بانک تامین مالی شده است.

در ضمن از سال ۱۳۹۴ تاکنون علاوه بر طرح های مذکور ۶ طرح پارت پاپیروس، ایمن خودرو شرق، اسرار پویای شرق، داروسازی طاها، پارس سامان ایرانیان و آزمایشگاه تستا با تسهیلات ۱۱۸ میلیارد تومانی بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است.

گفتني است صنايع كوچك و متوسط استان خراسان رضوي نيز مبلغ ۱۰۹ ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد از بانك صنعت و معدن دريافت كرده اند.