رئیس انجمن جامعه‌شناسی در مراسم وداع با قانعی‌راد: مرحوم “قانعی راد” به تعامل دانشگاه،‌ حوزه عمومی و دولت اعتقاد عمیقی داشت 
چاپ 

رئیس انجمن جامعه‌شناسی در مراسم وداع با قانعی‌راد: مرحوم “قانعی راد” به تعامل دانشگاه،‌ حوزه عمومی و دولت اعتقاد عمیقی داشت

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران در مراسم وداع با دکتر قانعی‌راد، اعتقاد عمیق ایشان به تعامل سازنده دانشگاه،‌ حوزه عمومی و دولت را یادآور شد و اضافه کرد: ایشان این تعامل سازنده و هم‌افزا را برای افزایش توان جامعه و حل مسائل آن ضروری می‌دانست.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا دکتر سیدحسین سراج‌زاده در مراسم وداع با دکتر قانعی‌راد که امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اجتماع بزرگ علوم اجتماعی و اجتماع علمی کشور امروز سوگمند انسانی است که با عشق به عدالت و آزادی و بهبود و پیشرفت این جامعه و مردمان آن زیست و تا آخرین لحظات که جسم نحیفش تاب همراهی نداشت، به راه خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه قانعی‌راد کنش‌گری علمی در رشته جامعه‌شناسی را برگزیده بود، ادامه داد: ایشان با تلاش خستگی‌ناپذیر خود آموخت و دانش عمیقش را برای تشخیص درست مسائل اجتماعی و حل آن‌ها به کار گرفت.

سراج‌زاده یادآور شد: سال قبل در آستانه برگزاری یکی از همایش‌های انجمن جامعه‌شناسی ایران، دومین رئیس این نهاد دکتر محمد عبدالهی را از دست دادیم و بهمن‌ماه امسال نیز به سوگ دکتر کابوس سیدامامی نشستیم.

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران ویژگی هر سه این افراد را متعهددانستن علم به مسئولیت‌های اجتماعی عنوان و تشریح کرد: دکتر قانعی‌راد به دانشگاه و کلاس درس بسنده نکرد و جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی را در پی گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی، ثمربخش دانست.

وی با اشاره به اعتقاد عمیق دکتر قانعی‌راد به نهاد علم و دانشگاه، اضافه کرد: ایشان تعامل سازنده دانشگاه، حوزه عمومی و دولت را برای افزایش توان جامعه و برای حل مسائل آن ضروری می‌دانست.

سراج‌زاده همچنین از بیان صریح و انتقادی ایشان یاد کرد و گفت: مشی اصلاح‌طلبانه سیاسی وی اجازه نمی‌داد بیان صریح انتقاداتش به کینه‌پراکنی و سرمایه‌سوزی بینجامد.

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران در پایان با بیان اینکه امروز گروه‌ها و نهادهای اجتماعی و نیز فعالان حوزه عمومی در عرصه‌ها و شاخه‌های مختلف با خانواده و دوستان دکتر قانعی‌راد در غم از دست دادن او هم‌آوا شدند، ابراز امیدواری کرد تا سرمایه فکری و وجودی ایشان در دانشگاه و حوزه عمومی بازتولید شده و به شکوفایی و خرد جمعی ما بیفزاید.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو