قاسمی: گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می‌شود 
چاپ 

قاسمی: گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می‌شود

57338781

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رییس محترم جمهوری آغاز به کار می‌کند. همچنین روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با حضور در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا بهرام قاسمی افزود: معاون اول رئیس جمهور، و برخی از وزرا و دیگر مقامات اقتصادی نیز از جمله مهمانان و سخنرانان این گردهمایی تخصصی خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات در چارچوب ” گسترش هدفمند دیپلماسی و ارتباطات خارجی ” از محورهای اصلی نشست های سمینار است. علاوه بر کار گروه های طراحی شده برای انجام نشست های تخصصی و موضوعی، در تعدادی از جلسات این سمینار چند تن از وزرا و دیگر مقامات کشور حضور یافته و ضمن ایراد سخنرانی پیرامون موضوعات مهم منطقه ای و دیگر مباحث تخصصی تعیین شده برای این گردهمایی سراسری به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان اضافه کرد: با توجه به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با مد نظر قرار دادن شرایط جدید کشور و تحولات جهانی و لزوم توجه بیش از پیش به مباحث اقتصادی، بخش عمده ای از نشست ها، تبادل نظرها و دیدارهای این سمینار در مقایسه با سمینارهای گذشته به موضوعات اقتصادی و نحوه تعامل سفارتخانه های ایران با بخش های خصوصی و دولتی کشور متوقف فیه و برقراری ارتباط با همتایان داخلی آنها به منظور مواجهه با شرایط جدید اختصاص خواهد یافت.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو