رییس کاخ موزه سعدآباد امروز از مجموعه موزه بانک ملی ایران و ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، موزه بانک امروز میزبان کیا پارسا نهمین رئیس مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد بود تا آثار ارزشمند خود را به نمایش بگذارد.

وی در ابتدای این بازدید، در جریان تاریخچه تاسیس بانک و سیر تحول بانک و پول در ایران قرار گرفت و در ادامه از مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده دیدن کرد.

پارسا همچنین از  ۵۹ قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان که در قالب نمایشگاهی در موزه بانک ملی ایران به نمایش گذاشته شده اند، بازدید به عمل آورد.

نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام، نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است که در آن یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام و آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا تا پایان شهریورماه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

پارسا همچنین در ادامه بازدید امروز، به ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران) رفت و ضمن بازدید از این بنای تاریخی، از مدیران ارشد بانک ملی ایران نیز برای بازدید از کاخ موزه سعدآباد دعوت کرد.

وی در پایان خواستار ارتقای روابط و توسعه همکاری های مشترک و تعاملات متقابل نظیر برگزاری نمایشگاه مشترک میان دو موزه شد.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم ساختمان صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی تهران واقع است.