آخرین اخبار ایران خودرو 
چاپ 

آخرین اخبار ایران خودرو

 

بزرگداشت شهداي هشت سال دفاع مقدس در ايران خودرو

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس كنگره بزرگداشت ۱۱۱ شهيد هشت سال دفاع مقدس و مدافغان حرم از سوي امور شهدا و ايثارگران شركت ايران خودرو برگزار شد.

به گزارش ايكوپرس، در اين مراسم كه با حضور مهندس هاشم يكه زارع، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، معاونان و مديران شركت هاي گروه برگزار شد خانواده هاي شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم نيز حاضر بودند از مقام شامخ شهداي گرانقدر تجليل و بر جديت در ادامه دادن راه اين عزيزان تاكيد شد.

در اين مراسم  يكي از جانبازانِ يادگار هشت سال دفاع مقدس سخنراني كرد و به دستاوردهاي ارزشمند حماسه هاي رزمندگان در دفاع  از اسلام و قران در برابر دسيسه هاي دشمنان در طول جنگ تحملي اشاره كرد.

وي گفت: رزمندگان اسلام  با همه توان خود در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل از دستاردهاي نظام جمهوري اسلامي دفاع كرده و خواهند كرد تا اين امانت الهي به صاحب اصلي اش حضرت ولي  عصر (عج) برسد.

پخش  كليپي يا عنوان “خظ سرخ شهادت، از شلمچه تا  دمشق” يكي از برنامه هاي كنگره بود كه در آن تصاويري از اوج حماسه آفريني هاي رزمندگان غيور اسلام در جبهه هاي جنك عليه نيروهاي بعتي عراق و تكفيري در سوريه به نمايش گذاشته شد.

در پايان اين مراسم  از سوي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از خانواده شهيد “علي تمام زاده” از پرسنل ايران خودرو كه در نبرد با نيروهاي تكفيري در سوريه به شرف شهادت نايل آمده بود تجليل به عمل امد.

 

سرمايه گذاري ۱۰۰ ميليون دلاري براي توليد قالب محصولات جديد ايران خودرو

مديرعامل ساپكو در مراسم افتتاحيه پنجمين نمايشگاه بين المللي قالب، ابزار و مواد اوليه با بيان اين كه صنعت خودرو در جهان بزرگترين مشتري صنعت قالب و ابزار است، سرمايه گذاري براي طراحي و ساخت قالب هاي سه خودروي جديد مشترك به شركت پژو را ۱۰۰ميليون دلار برآورد كرد.

 

به گزارش ايكوپرس به نقل از روابط عمومي ساپكو، در اين مراسم كه با حضور مديران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو و انجمن قالب كشور برگزار شد، حسين نجاري با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: با توجه به برنامه‌هاي آينده توليد در گروه صنعتي ايران خودرو،‌ نياز اين شركت به صنعت قالب، افزون بر توليدات جديد به نوسازي قالب هاي فرسوده قابل توجه است.

وي با اشاره به اين كه برآورد هزينه طراحي و ساخت قالب هاي جديد با توجه به نياز ايكاپ (شركت مشترك ايران خودرو و پژو) ۱۰۰ ميليون دلار است، اضافه كرد: با توجه به برنامه توليد ۷۰۰ هزار دستگاه خودرويي كه براي سال ۹۶ در نظر گرفته ايم، ‌۴۵ ميليون دلار نيز به عنوان هزينه بازسازي و نوسازي قالب ها تخمين زده شده است.

 

 

حسين نجاري از فرصت هاي سرمايه گذاري در حوزه صنعت قالب و ابزار براي طراحي و ساخت قالب هاي بزرگ تزريق پلاستيك مانند داشبورد و سپرها، طراحي و ساخت قالب هاي پيچيده ريخته گري و خودكفايي مواد اوليه پليمري در لاستيك ها، فوم ها و پلاستيك هاي مهندسي خبر داد و افزود: حدود ۴۹درصد مواد اوليه مصرفي خودروهاي توليدي ما را ورق هاي فولادي تشكيل مي دهند كه خود نشان دهنده پتانسيل بالاي سرمايه گذاري در اين صنعت است.

وي صنعت خودرو را بزرگترين مشتري صنعت قالب و ابزار جهان دانست و افزود: خودروسازي سفارش دهنده بيش از ۵۲ درصد توليدات صنعت قالب و ابزار ، ۶۴درصد قالب هاي پرسي و ۴۱ درصد قالب هاي تزريقي بزرگ جهان است.

مديرعامل ساپكو برگزاري پنجمين نمايشگاه بين المللي قالب، ابزار و مواد اوليه را فرصتي براي دست اندركاران اين صنعت در داخل و خارج براي همكاري مشترك با سازندگان زنجيره تامين دانست و خاطرنشان كرد: تعامل با سازندگان و سرمايه گذاري مشترك در صنعت قالب‌سازي و صنايع وابسته از مهمترين اهداف ما در برگزاري اين نمايشگاه بوده چنان كه در گذشته نيز همكاري هاي مناسبي ميان شركت هاي ايراني و سازندگان آلماني به وجود آمده است.

وي معرفي استراتژي صنعت خودروي كشور در زمينه قالب، ابزار و مواد اوليه و همچنين توليد خودروهاي با كيفيت با مقاصد صادراتي را از ديگر اهداف برگزاري اين نمايشگاه برشمرد و تصريح كرد: روند افزايش سهم داخلي سازي قالب ها در كشور به گونه اي بوده است كه از ساخت داخلي ۶۴ درصد قالب هاي خودروي رانا و ۵۶ درصد قالب هاي دنا به ساخت ۷۵درصد قالب هاي آريسان و ۷۳درصد قالب هاي خودروي ۲۰۷ در داخل كشور دست يافته ايم.

نجاري در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين نمايشگاه همكاري هاي مفيد آينده ميان شركت ها را با هدف ارتقاي كيفيت و كميت در توليدات خودروي گروه صنعتي در پي داشته باشد.

 

توسعه خودروسازي با مشاركت هاي بين المللي

شاهين صدري مديرعامل شركت قالب هاي صنعتي ايران خودرو نيز برگزاري نمايشگاه قالب و ابزار را زمينه ساز تعامل بهتر سازندگان داخلي و خارجي و ارتقاي صنعت قالب سازي دانست و گفت: با هم افزايي ساپكو، قطعه سازان و شركت هاي خارجي آينده روشني را مي توان براي سازندگان متصور شد.

وي فرآيند زماني قالب سازي را ۶ تا ۱۸ ماه عنوان كرد و گفت: بررسي نيازمندي ايران خودرو براي يك تا دو سال آينده نشان مي دهد محصولات جديد اين شركت نيازمند تامين ۸ هزار تن انواع قالب است. وي افزود: پروژه هاي ايكاپ نيازمند بهسازي و جايگزيني ۶ هزار تن قالب جديد و دو هزار تن نوسازي قالب هاي قديمي دارد.

وي با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل موجود قالب سازان گفت:  با سرمايه گذاري و مشاركت قالب سازان خارجي و انتقال دانش فني طراحي و ساخت قالب با كيفيت اين نياز مرتفع خواهد شد.

صدري بر استفاده از توان نيروهاي كارشناس موجود در شركت هاي قالب ساز تاكيد كرد و گفت: شركت هايي داريم كه تعداد نيروي انساني آن كم تر از ۲۰ نفر است اما در ميان آنان كارشناساني هستند كه توانايي طراحي قالب دارند و مي توانند با گذراندن دوره هاي آموزشي خاص تواناني طراحي و ساخت را به صورت عملياتي و كارگاهي كسب كنند.

صدري درعين حال تاكيد كرد: بايد در بخش شبيه سازي تقويت شويم و مي توانيم با تعامل با شركت هاي خارجي و استفاده از نرم افزارهاي جديد اين فرآيند را توسعه دهيم.

 

 

وي افزود: مي توانيم با استفاده از تجهيزات و فن آوري توليد و استفاده از ورق هاي با استحكام بالا، وزن محصولات و ميزان مصرف انرژي را كاهش دهيم.

مديرعامل شركت آي كيد توليد چدن و فولاد را از نظر كميت در سطح بالايي ارزيابي كرد و گفت: با توجه به ظرفيت هاي موجود بايد براي افزايش كيفيت به خصوص در بخش قطعات ريخته گري با هماهنگي ريخته گران و انجمن قالب سازان و شركت ساپكو برنامه هايي اجرا شود تا به سمت صادرات نيز حركت كنيم. وي تصريح كرد: ايجاد شركت جوينت ونچر از جمله مسيرهاي پيش رو است.صدري گفت:‌ بايد از توانمندي هاي شركت هاي خارجي استفاده كنيم و با تعامل و هم افزايي بتوانيم اهداف ايران خودرو را در توسعه محصول و افزايش كيفيت محقق كنيم.

تمركز بر كيفيت به جاي تيراژمحوري

 

فقيهي نماينده جامعه قالب سازان ايران نيز ديگر سخنران آيين گشايش نمايشگاه بين المللي قالب،‌ ابزار و مواد اوليه بود. وي با اشاره به افزايش تقاضاي قالب در دوران تحريم تعداد قالب هاي مورد نياز خودرو را سه هزار عدد دانست و گفت: در ۱۵ سال اخير تعداد قالب هاي مورد نياز خودرو به ميزان ۲۰ درصد افزايش يافته و در برخي موارد ظرفيت هاي موجود در شركت هاي قالب سازي پاسخگوي اين نياز نيست.

وي طراحي و ساخت قالب هاي بزرگ و ظريف را از محدوديت هاي موجود در قالب سازان ايراني عنوان كرد و گفت: اين محدوديت در كنار طولاني بودن زمان اجراي تست هاي مختلف موجب طولاني شدن زمان تحويل قالب مي شود.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو