قارچ هاي امدادی و شکایات مردم در حال رشد هستند!! با امداد های متفرقه چه كنيم؟
- سه شنبه, 6, مهر,1395
- عناوین خبری
- ثبت نظر
تلفن همراه زنگ مي خورد و صدايي خوب و خوش برخورد كه نام و نام خانوادگي و اطلاعاتي كامل در مورد نوع و مدل خودروي شخصي شما دارد، با شما وارد مكالمه مي شود! اين وسط ممكن است كمي هم از رُند يا جالب بودن شماره تلفن شما تعريف كنند!! بعد هم خود را از امداد خودرو مركزي يا سراسري كل كشور يا ايران يا … معرفي مي كنند و مي گويند: «كارت امدادخودروي شما به آدرس پستي شما ارسال شده و همكار ما الان پشت در ايستاده! زنگ نزدن چون خواستن تو مصرف برق صرفه جوئي بشه! درب رو باز كنيد و كارت خودتون رو تحويل بگيريد و از هزار و يك مزاياي اون استفاده كنيد! يه كم پول هم بديد همكارمون بياره براي ما» بعد هم چنان از مزاياي داشتن اين كارت تعريف مي كنه كه شما وسوسه مي شويد كه پاك كردن سبزي براي منزل را هم مي شود به اين امدادهاي عزيز سپرد.
چند روز يا هفته بعد…
شما اواخر شب در خيابان يا جاده دچار مشكل مي شويد اما نگران نيستيد، آن كارت رويائي در داشبورد خودروي شماست. با شماره هاي اعلام شده تماس مي گيريد اما كسي پاسخگو نيست! حتي ممكن است صدايي ضبط شده از شما بخواهد در ساعات اداري با اين شماره ها تماس بگيريد و الان كسي در شركت نيست تا با شما صحبت كند! گاهي هم يا در زمان اداري هم ممكن است كسي تلفن شما را پاسخ بدهد اما محدوده جغرافيائي، نوع مشكل خودرو شما، يا حتي همان شماره رُند تلفن شما باعث شود در شمول خدمات امدادي آن شركت قرار نگيريد!! البته آنها مي توانند به شما كمك كنند اما براي اين كمك پولي جداگانه دريافت خواهند كرد!
حالا ديگر نه از آن صداي خوب و خوش برخورد خبري هست نه از همكاري كه پشت در ايستاده و نه از فهرست عريض و طويل خدماتي كه در روز نخست وعده داده شده است…..
رشد روز افزون خودرو و سفرهای درون و برون شهری، نیاز به ارائه خدمات مطابق با استانداردهای جهانی به ويژه در حوزه تعمیرات، راه اندازی و یا حمل وسیله نقلیه امداد خواهان به محل مورد نظر را بيش از پيش ضروري كرده است، اما از طرف ديگر عدم وجود نظارت مناسب و کارا بر عملکرد امداد های متفرقه در کشور، بسیاری از هموطنان را در تشخیص امدادهای معتبر دچار مشکل كرده و منجر به نارضایتی و اتلاف هزینه و زمان آنها شده است.
حال پرسش اين است كه اصالت و اصلي بودن شركت امدادي در مقايسه با شركت هاي متفرقه امدادي چگونه تشخيص داده شود؟ پاسخ اين پرسش و اين تشخيص كار دشواري نيست و فرآيند كاري امداد خودرو ايران ويژگي هاي بارزي دارد كه به راحتي مي شود، سره را از ناسره تشخيص داد.
امداد خودرو ایران سالها پيش با هدف امدادرسانی شبانه روزي در سراسر کشور به هموطنان عزيز ايجاد شده و دارندگان خودرو های ایران خودرو مي توانند براي دریافت هرگونه خدمات امدادی صرفا با شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰ – که برچسب آن روي شیشه عقب خودروها نصب و یا روی کارت اشتراک مشتریان درج شده – تماس بگيرند تا پس از دریافت مشخصات خودرو و محل امدادخواه، توسط مرکز تماس، هماهنگیهای لازم برای اعزام امدادگر صورت گیرد.تماس احتمالي شما با امدادخودرو ايران یکی از ۴۵۰۰ تماس ورودی جهت دریافت امداد از اين شركت است. پس از تماس امدادخواه و دریافت کد پیگیری، از طریق شماره ۳۰۰۰۳۰ پیامکی با عنوان “امدادگر با کد -برای مثال V457- اعزام شده است” براي شما ارسال خواهد شد تا در زمان تقریبی اعلام شده توسط مرکزتماس، امداد در محل حاضر شود.
لازم به توضیح است این زمان در شرکت امداد خودرو ایران با استاندارهای جهانی قابل مقایسه بوده و میانگین زمان رسیدن امدادگر بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به محل مورد نظر امدادخواه خواهد بود. گفتنی است این زمان با اتکا به ۱۴۶۰ ناوگان امدادی مجرب و متخصص در سراسر کشور میسر امکانپذیر شده است.
بعد از ثبت و اعزام امداد به سوی امداد خواه، امدادگر دوره دیده با لباس و مشخصات به همراه کارت شناسایی معتبر با کد قید شده و دورنویسی امداد خودرو ایران بر روی خودرو در محل مورد نظر حاضر می شود. تمامی این امدادگران دوره های فنی عیبیابی امداد سیار و ضوابط و مقررات امداد و کارت طلایی و گارانتی را گذرانده و اشراف کامل به خودروی معیوب و در راه مانده دارند که قبل از ورود ایشان به ناوگان امدادی توسط اداره آموزش امداد خودرو ایران انجام میپذیرد.
تلاش و الویت امدادگرن این شرکت برآن است تا در صورت امکان خودرو در محل راه اندازی و رفع عیب شود اما در صورت وجود ایرادهایی که رفع آنها احتیاج به زمان و ابزارآلات تخصصیتر داشته باشد، خودرو به محل مورد نظر مشتری حمل می شود. در صورت نیاز به حمل خودرو طی هماهنگی امدادگر با مرکز تماس و ثبت “امداد حمل” جهت هماهنگی خودروبر و در صورت تقاضای مشتری، تخصیص وقت نمایندگی برای امدادخواه انجام میشود. حمل خودرو نیز طبق تعرفه اعلام شده از سوی مرکزتماس انجام خواهد شد.
از دیگر نکات حائز اهمیت، ارائه فاکتور رسمی امداد خودرو ایران به مشتری است. پس از اتمام امداد؛ امدادگر موظف به ارائه یک نسخه از فاکتور خدمات انجام شده به همراه هزینه انجام کار و قطعات تعویضی به مشتری است.
مشتری پس از دریافت فاکتور، در صورت نارضایتی از امداد انجام شده میتواند با شماره سراسری ۰۹۶۴۴۰ تماس و نارضایتی خود را اعلام تا توسط همکاران ثبت و کد پیگیری دریافت كنند. به لطف فرآیندهای مدون امداد خودروایران در حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات، کلیه شکایات طی ۲ روز کاری بررسی شده و راه حل مناسب در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
جهت اطمینان از اجرای کامل فرایندهای امدادی، کلیه فعالیت و عملکرد نیروهای این سازمان از قبیل امدادگر، کارشناس و غیره توسط بازرسان مجرب پایش شده تا قبل از بروز هرگونه آسیب و یا مشکل احتمالی برای مشتریان گرامی، موضوع مرتفع شده و بهترین خدمات به هموطنان عزیز ارائه شود.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه