همتی/نظارت کامل برشبکه فروش بیمه تا پایان سال ۱۳۹۵
- یکشنبه, 17, بهمن,1395
- اقتصادی, روابط عمومی
- ثبت نظر
رییس کل بیمه مرکزی خبر داد: تا پایان سال ۹۵ شاهد نظارت کامل بیمه مرکزی بر شبکه فروش و صلاحیت حرفه ای مدیران کلیدی شرکت های بیمه خواهیم بود.
به گزارش (شادا)، عبد الناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به حساسیت کار شرکت های بیمه و ارتباط مستقیم آنها با مردم گفت: یک شرکت تخصصی و حرفه ای برای انجام کار تخصصی بیمه باید هیات مدیره و مدیران فنی با صلاحیت حرفه ای، قدرت اکچوئری، بررسی و مدیریت ریسک داشته باشد.
وی افزود: مردم بر اساس اعتمادی که به حاکمیت، نظام و دولت دارند به دنبال دریافت خدمات از سازمان ها از جمله خرید بیمه نامه از شرکت های بیمه هستند و اگر این اعتماد سلب و خدشه دار شود، مردم به همه چیز بی اعتماد خواهند شد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ما در حوزه بیمه وظیفه داریم نظارت را درست انجام دهیم و در صدور و اعطای مجوزها طبق ضوابط و مقررات عمل کنیم تا آسیبی به مردم وارد نشود.
همتی، تعیین صلاحیت ها در حوزه های مختلف صنعت بیمه را کاری بسیار عظیم و مهم دانست و گفت: اگر مدیران و دست اندرکاران صنعت بیمه از فیلتر تعیین صلاحیت ها عبور کنند و افراد واجد شرایط سکان امور را در دست بگیرند، صنعت بیمه دیگر شاهد بحرانی چون بیمه توسعه که در دولت گذشته رخ داد و تبعات آن دامن دولت یازدهم را گرفت، نخواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: براساس آیین نامه ۹۰″ نحوه احراز صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه ” هریک از اعضای هیات مدیره و مدیران کلیدی صنعت بیمه برای تصدی پست های کلیدی و فنی باید مطابق این آیین نامه صلاحیت آنها از سوی بیمه مرکزی احراز شود.
همتی گفت: به طور قاطع و جدی تا پایان سال ۹۵ شاهد نظارت کامل بیمه مرکزی بر شبکه فروش و صلاحیت حرفه ای مدیران کلیدی شرکت های بیمه خواهیم بود.
وی همچنین تقویت آموزش تخصصی مدیران و کارکنان صنعت بیمه را مهم دانست و گفت: گذراندن دوره های حرفه ای چون MBA، مدیریت استراتژیک، تجزیه و تحلیل مالی، اقتصاد و …. برای مدیران و کارکنان صنعت بیمه باید ضروری تلقی شود.
رئیس کل بیمه مرکزی، حاکمیت شرکتی را برای ادامه حیات شرکت های بیمه ضروری دانست و گفت: باتوجه به پتانسیل های موجود در پژوهشکده بیمه، باید مراحل اجرایی شدن این موضوع با جدیت لازم پیگیری شود تا گامی مؤثر در اصلاح روند مدیریت در صنعت بیمه برداشته شود.
همتی افزود: به منظور صیانت از حقوق مردم، بیمه مرکزی تلاش بسیاری برای مدیریت مشکلات برجای مانده از قبل در خصوص شرکتهای بیمهای که دچار تنگنای مالی شده بودند، همانند بیمه توسعه و بیمه دی انجام داد و توانست تا حد قابل توجهی بحران حاصله را مدیریت نماید. در نتیجه این تلاشها و همراهی و مدیریت مدیران ذیربط، فعالیت یکی از شرکتهای مذکور در حال بازگشت به حالت طبیعی است و درباره شرکت دیگر نیز از طریق تملک تدریجی اموال صاحب اصلی شرکت مذکور، خسارت زیاندیدگان علیرغم همه موانع حقوقی و اجرایی در حال پرداخت است.
رئیس کل بیمه مرکزی اقدامات انجام شده برای توسعه فرهنگ بیمه در کشور را بسیار مثبت دانست و گفت: در خصوص توسعه فرهنگ بیمه، طرح پژوهشی با عنوان «راهبردها و راهکارهای توسعه فرهنگ بیمه» در پژوهشکده بیمه در دست انجام است. همچنین ویرایش نخست کتاب سند توسعه فرهنگ بیمه تهیه و به چاپ رسیده و از آن زمان به بعد برنامههای مرتبط با مفهوم تعمیم امر بیمه(که در ماده اول قانون تاسیس بیمه مرکزی به آن اشاره شده است) در راستای این سند عملیاتی می شود.
عبدالناصر همتی از اقدام جدی بیمه مرکزی در راستای فرهنگسازی بیمه در میان دانش آموزان خبر داد و با اشاره به اهمیت شناخت اصول اولیه فراگیری مفاهیم بیمه ای و آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های صنعت بیمه از پایه دبستان گفت: اگر آموزش بیمه را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم در آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی پایدار خواهیم بود.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه