شعب کمتر ، خدمات بهتر
- چهارشنبه, 20, تیر,1397
- روابط عمومی
- ثبت نظر
علیرضا مهرجو معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور استانها از برنامه این بانک برای بهینهسازی شبکه شعب، کاهش شعب غیرضرور و اصلاح ساختار سازمانی بانک تجارت خبر داد.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در گفتوگویی در این خصوص با اشاره به گستردگی شعب در سراسر کشور به تشریح برنامههای این بانک و لزوم کاهش و بهینهسازی شبکه شعب با هدف چابکسازی و ارائه خدمات ارزنده به مشتریان پرداخت.
مهرجو با اشاره به اینکه موضوع کاهش شعب، بر اساس الزامات مراجع بالادستی و سیاست های داخلی در بانک تجارت صورت میگیرد، گفت: در این راستا باتوجه به تعدد شعب بانکهای دولتی، خصوصی و موسسههای مالی و اعتباری و به دلیل حضور و رقابت در بازار فعلی اقداماتی مانند چابکسازی، کاهش هزینهها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود را به عنوان اصلی اساسی سرلوحه برنامههای خود قرار دادهایم. وی افزود: طی سالهای اخیر با توسعه خدمات الکترونیک از جمله پایانه های فروشگاهی، خودپردازها، موبایل بانک، اینترنت بانک و … ، دفعات مراجعه به شعب بانکها کاهش یافته و مشتریان بانکها بیشتر به دنبال خدمات الکترونیک و سرویسهای بر خط هستند.
معاون مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه انتظار به حق سهامداران از این بانک کسب سود است خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف آیتمهای مختلفی مطرح شده است که بهینهسازی شعب بانک یکی از موارد تاثیرگذار در سوددهی محسوب میشود. مواردی همچون کاهش هزینه اداری و پرسنلی و استفاده بهینه از نیروی انسانی را میتوان از نتایج بهینهسازی شبکه شعب دانست. مهرجو افزود: از سوی دیگر با فروش املاک این شعب، داراییهای ثابت بانک به دارایی مولد تبدیل خواهد شد، در نتیجه افزایش قدرت پرداخت تسهیلات و ارتقای شاخص سوددهی و رضایتمندی صاحبان سهام را رقم خواهد زد.
عضو هیات عامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای کاهش تعداد شعب تشریح کرد: ادامه این روند در قالب یک استراتژی و در دوره سه ساله (از سال ۹۷ تا ۹۹) اجرائی میشود.
وی افزود: این برنامه، مکانیزم ویژهای به لحاظ شعب منتخب و نحوه اجرا خواهد داشت و معنای آن صرفا بسته شدن شعب نیست، بلکه احیای مجدد با تغییر مدیریت داخلی و یا محل جغرافیایی و حتی ایجاد شعب جدید با هدف پوششدهی نیاز مشتریان و افزایش سهم از بازار و در نهایت تکریم ارباب رجوع خواهد بود.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در پایان مسیر پیش روی دنیای بانکداری امروز را به سمت کاهش شعب فیزیکی دانست و عنوان کرد: طی سالهای آینده توسعه بانکداری الکترونیک در بانک تجارت با پیشرفت فناوری در دنیای بانکداری همگام خواهد بود و بنابراین تعداد شعب با شرایط امروز کاهش خواهد یافت.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه