مدیرکل بازاریابی بانک ملت خبرداد: بانک ملت تنها شرکت ایرانی مجهز به لابراتوار عصبی
- پنجشنبه, 11, مرداد,1397
- بانک وبیمه, روابط عمومی
- ثبت نظر
مدیرکل بازاریابی بانک ملت در حاشیه نمایشگاه الکامپ و در گفت و گوی اختصاصی با واحد ارتباطات رسانه ای و خبر روابط عمومی، فعالیت های بازاریابی بانک ملت را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر مسعود کیماسی درباره رسالت های اصلی مدیریت بازاریابی در بانک ملت گفت: یکی از کلیدی ترین ذی نفعان بانک ها مشتریان هستند و بقای بانک ها وابسته به مشتریان است و نگاه به بیرون برای هربانکی بسیار مهم است، بنابراین بانک باید تمهیداتی برای درک نیازها و احساسات مشتریان بیاندیشد.
مدیرکل بازاریابی بانک ملت افزود: ما در صنع تی هستیم که تحول و رقابت شدید است و علاوه بر بخش های عملیاتی و ستادی بانک، رصد مستمر و هوشمندانه بازار، مشتریان و رقبا در داخل و خارج توسط واحدی تخصصی اهمیت بسزایی دارد.
کیماسی افزود: با چنین رویکردی، بخشی در مدیریت بازاریابی بانک ملت با عنوان”بینش بازار”فعالیت دارد که این وظیفه را از دو طریق یعنی تحقیقات بازار و نظرسنجی انجام می دهد.
وی ادامه داد: بانک ملت هم اکنون به عنوان اولین شرکت در ایران، اقدام به راه اندازی لابراتوار عصبی با تجهیزات پیشرفته کرده است و در گام نخست با استفاده از ابزارهایی مانندeye trackerاحساس و تجربه کاربر در هنگام استفاده از همراه بانک ملت را بررسی کردیم و نتایج خوبی برای بهبود و ارتقای این محصول پرطرفدار استخراج شد.
مدیرکل بازاریابی بانک ملت پایش و اجرای استراتژی های حفظ و ارتقا برند را از دیگر فعالیت های مدیریت بازاریابی بانک ملت ذکر و تصریح کرد: هر فعالیتی از سوی بانک آثار بیرونی دارد که با اتکا به اصول ممیزی برند، حاکمیت برند و عناصر هویت بصری، این رسالت نیز از سوی مدیریت بازاریابی اجرا می شود.
مسعود کیماسی با بیان این موضوع که بانک ملت همواره در همه زمینه ها از جمله تبلیغات نوآور بوده است گفت: با نگاهی به گذشته و حال می بینیم بانک ملت در حوزه مشتری مداری از ابتدای دهه ۸۰، طراحی و اجرای برنامه عملیاتی، طی فرآیند خصوصی شدن، اجرای بانکداری جامع و همچنین تبلیغات، متمایز و پیشگام بوده است.
وی این تمایز را حاصل محیط مناسب این بانک برای بروز خلاقیت کارکنان و تشویق پیمانکاران و شرکت های همکار با بانک ملت دانست.
این مقام مسوول در حوزه بازاریابی بانک ملت درباره فعالیت های باشگاه مشتریان اظهار داشت: فلسفه تشکیل باشگاه مشتریان ملت تشویق مشتریان این بانک و حتی سایر بانک ها به استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی بود که با توجه به جوایزی که در نظر گرفته شده بود، با استقبال خیلی خوبی مواجه شد.
دکتر کیماسی با اشاره به طرح شرکای تجاری، آن را زمینه مناسبی برای بهره مندی توأم اعضای باشگاه از خدمات بانک ملت و تخفیفات محصولات و خدمات شرکت ها و برندهای محبوب و پرمخاطب توصیف کرد.
مدیرکل بازاریابی بانک ملت در این گفت و گو به مسابقه ایده ملت هم اشاره کرد و گفت: این مسابقه با هدف تغییر در کلیشه ارتباط دانشگاه و صنعت و با مدلی متفاوت برای ایجاد فرصت بروز خلاقیت های دانشجویان اجرا شد و تا کنون ۱۳۰ تیم سه نفره از دانشجویان در این طرح شرکت داشته اند.
دکتر کیماسی ادامه داد: اوایل شهریورماه سال جاری ارزیابی اولیه از طرح ها انجام خواهد شد و در نیمه های مهرماه ۳ تیم برتر که بهترین طرح های بازاریابی(marketing plan)را برای محصولات و خدمات بانک ارایه داده اند انتخاب و معرفی خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در بانک ملت از تحلیل کلان داده ها (big data)در تحلیل رفتار مشتریان استفاده می شود گفت: پروژه ای در بخش فناوری اطلاعات بانک ملت در حال اجراست و نتایجی در خصوص نرخ جذب و ریزش مشتریان، مبارزه با پولشویی و .. تا کنون به دست آمده است.
مدیرکل بازاریابی بانک ملت افزود: ما در صنع تی هستیم که تحول و رقابت شدید است و علاوه بر بخش های عملیاتی و ستادی بانک، رصد مستمر و هوشمندانه بازار، مشتریان و رقبا در داخل و خارج توسط واحدی تخصصی اهمیت بسزایی دارد.
کیماسی افزود: با چنین رویکردی، بخشی در مدیریت بازاریابی بانک ملت با عنوان”بینش بازار”فعالیت دارد که این وظیفه را از دو طریق یعنی تحقیقات بازار و نظرسنجی انجام می دهد.
وی ادامه داد: بانک ملت هم اکنون به عنوان اولین شرکت در ایران، اقدام به راه اندازی لابراتوار عصبی با تجهیزات پیشرفته کرده است و در گام نخست با استفاده از ابزارهایی مانندeye trackerاحساس و تجربه کاربر در هنگام استفاده از همراه بانک ملت را بررسی کردیم و نتایج خوبی برای بهبود و ارتقای این محصول پرطرفدار استخراج شد.
مدیرکل بازاریابی بانک ملت پایش و اجرای استراتژی های حفظ و ارتقا برند را از دیگر فعالیت های مدیریت بازاریابی بانک ملت ذکر و تصریح کرد: هر فعالیتی از سوی بانک آثار بیرونی دارد که با اتکا به اصول ممیزی برند، حاکمیت برند و عناصر هویت بصری، این رسالت نیز از سوی مدیریت بازاریابی اجرا می شود.
مسعود کیماسی با بیان این موضوع که بانک ملت همواره در همه زمینه ها از جمله تبلیغات نوآور بوده است گفت: با نگاهی به گذشته و حال می بینیم بانک ملت در حوزه مشتری مداری از ابتدای دهه ۸۰، طراحی و اجرای برنامه عملیاتی، طی فرآیند خصوصی شدن، اجرای بانکداری جامع و همچنین تبلیغات، متمایز و پیشگام بوده است.
وی این تمایز را حاصل محیط مناسب این بانک برای بروز خلاقیت کارکنان و تشویق پیمانکاران و شرکت های همکار با بانک ملت دانست.
این مقام مسوول در حوزه بازاریابی بانک ملت درباره فعالیت های باشگاه مشتریان اظهار داشت: فلسفه تشکیل باشگاه مشتریان ملت تشویق مشتریان این بانک و حتی سایر بانک ها به استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی بود که با توجه به جوایزی که در نظر گرفته شده بود، با استقبال خیلی خوبی مواجه شد.
دکتر کیماسی با اشاره به طرح شرکای تجاری، آن را زمینه مناسبی برای بهره مندی توأم اعضای باشگاه از خدمات بانک ملت و تخفیفات محصولات و خدمات شرکت ها و برندهای محبوب و پرمخاطب توصیف کرد.
مدیرکل بازاریابی بانک ملت در این گفت و گو به مسابقه ایده ملت هم اشاره کرد و گفت: این مسابقه با هدف تغییر در کلیشه ارتباط دانشگاه و صنعت و با مدلی متفاوت برای ایجاد فرصت بروز خلاقیت های دانشجویان اجرا شد و تا کنون ۱۳۰ تیم سه نفره از دانشجویان در این طرح شرکت داشته اند.
دکتر کیماسی ادامه داد: اوایل شهریورماه سال جاری ارزیابی اولیه از طرح ها انجام خواهد شد و در نیمه های مهرماه ۳ تیم برتر که بهترین طرح های بازاریابی(marketing plan)را برای محصولات و خدمات بانک ارایه داده اند انتخاب و معرفی خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در بانک ملت از تحلیل کلان داده ها (big data)در تحلیل رفتار مشتریان استفاده می شود گفت: پروژه ای در بخش فناوری اطلاعات بانک ملت در حال اجراست و نتایجی در خصوص نرخ جذب و ریزش مشتریان، مبارزه با پولشویی و .. تا کنون به دست آمده است.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه