خدمت رسانی کیفی با وجود کاهش کمی نیروی انسانی بانک ملی ایران
- سه شنبه, 9, مهر,1398
- اقتصادی, روابط عمومی
- ثبت نظر
تعداد نیروی انسانی بانک ملی ایران با شیب ملایمی در حال کاهش است، اما این کاهش ناشی از چیست و چه اثری بر کارکرد بانک دارد؟
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، آن طور که صورت های مالی سال ۱۳۹۷ این بانک نشان می دهداد، تعداد کارکنان بانک از ۳۴ هزار و ۷۶ نفر در پایان سال ۱۳۹۶ به ۳۲ هزار و ۴۷۰ نفر در پایان سال گذشته رسیده است.
کاهش ۴.۷۱ درصدی کارکنان بانک ملی ایران را می توان ناشی از توسعه کم سابقه بانکداری الکترونیکی طی سال های اخیر دانست.
بانک ملی ایران علاوه بر توسعه ابزارهای فیزیکی بانکداری الکترونیک مانند دستگاه های خودپرداز، CSR، Cashless و …، ابزارهایی مانند «بام» و «بله» را نیز به صورت نرم افزاری ایجاد و تقویت کرده است، به طوری که اکنون بسیاری از امور بانکی مشتریان از روش های غیرحضوری قابل انجام است.
گرچه کاهش تعداد نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی کارکنان دارای سابقه کار طولانی است و از طریق بانکداری الکترونیک نیز بخشی از امور مرتبط با این افراد انجام می شود، اما با این حال تزریق نیروی کار جوان به واحدهایی که نیازمند تخصص و توان تازه اند، از نظر مدیران این بانک دور نمانده است. به همین دلیل بود که به تازگی تعدادی نیروی تازه نفس در قالب آزمون استخدامی به بخش های مختلف بانک اضافه شد.
روند تعدیل نیروی انسانی در بانک ملی ایران طی سال های اخیر نشان داده که همزمان با خروج نیروهای قدیمی و ورود نیروهای جدید، میزان کارایی و بهره وری منابع انسانی افزایش یافته و از سوی دیگر رضایتمندی مشتریان نیز همزمان با توسعه ابزارهای جدید بانکی بیشتر شده است.
بانک ملی ایران همچنین بهبود وضعیت روحی کارکنان را همیشه در دستور کار داشته که از این دست به فراهم آوردن امکانات ورزشی و تفریحی از جمله بیست و ششمین المپیاد ورزشی کارکنان بانک می توان اشاره نمود.
این المپیاد ورزشی از ۴ تا ۹ مهرماه با حضور ۱۲۰۰ نفر از کارکنان از ۳۱ استان کشور در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری می باشد.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه