ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال جاری و راهکارهای بهبود عملکرد بانک ملی ایران 
چاپ 

ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال جاری و راهکارهای بهبود عملکرد بانک ملی ایران

اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش یک روزه بررسی عملکرد ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ و تبیین برنامه های راهبردی بانک تا پایان سال، در حضور مدیر عامل بانک عملکرد واحدهای بانک را بررسی و راهکارهایی را برای بهبود هر چه بیشتر عملکردها ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عضو هیات مدیره بانک با بیان این که قیمت تمام شده پول و نرخ ویژه تسهیلات از شاخص های موثر در فعالیت واحدهاست؛ گفت: انتظار این است که واحدهای بانک بیش از پیش به سوی ضمانتنامه ها و عملیات تعهدی حرکت کنند.
محمود شایان افزود: در ۹ ماهه نخست امسال تقریبا نزدیک به کل سال گذشته ضمانتنامه صادر شده و مبلغ خرید دین در سه فصل ابتدای امسال حدود ۱.۵ برابر کل سال گذشته بوده است.
وی همچنین با بیان این که بانک از حداکثر توان خود برای تسهیلات دهی استفاده می کند؛ خاطرنشان کرد: در همه جلسات هیات مدیره، موضوع منابع و مصارف بانک در کنار رفاه کارکنان به طور جدی رصد می شود.
عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم قوی شدن کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: بانک ملی ایران نیز از همه امکانات خود در این راستا استفاده خواهد کرد.
ناصر شاهباز با بیان این که هدف گذاری انجام شده برای بانک ملی ایران، رسیدن NPL به زیر شش درصد و نیز افزایش درآمدهای غیرمشاع به ۱۵ درصد تا سال ۱۴۰۰ است، اظهار کرد: با اجرای کامل حاکمیت شرکتی، ساختار نظارتی هیات مدیره بانک نیز تقویت خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده طرح ها و ابزارهای تازه ای برای جذب منابع ارزان قیمت فعال شود تا واحدهای بانک بیش از پیش تقویت شوند.
دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با تاکید بر لزوم نگاه جدی به استراتژهای مدون بانک، گفت: انتظار این است که کارکنان بانک نگاه های پیشین خود را تغییر داده و حرکت خود را بر اساس دستورالعمل های جدید مبتنی بر استراتژی تنظیم کنند.
مسعود خاتونی با اشاره به این که اگر سازمانی بی دلیل در مقابل تغییر مثبت مقاومت کند، شکست خواهد خورد، اظهار کرد: باید روی درآمدها و هزینه ها تمرکز کنیم تا شرایط بهینه شود.
وی با بیان این که منابع درآمدی بانک باید به صورت تار عنکبوتی تعریف شود، ادامه داد: با این روش اگر چند منبع درآمدی نیز قطع شود؛ بانک لطمه نخواهد دید و حیات بانک به بهترین شکل ممکن ادامه خواهد یافت.
دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با بیان این که نوسان قیمت ها در بازار برخی فعالیت ها را با کندی مواجه کرده است؛ گفت: طبیعی است که بانک هم در حوزه خرید تجهیزات با مشکلاتی از این دست مواجه باشد.
عباس شفیعی با تاکید بر این که تمرکز بانک بر اتمام پروژه های نیمه تمام است، اظهار کرد: با وجود فشارهای بودجه ای، تلاش کرده ایم تجهیزات مورد نیاز واحدها را به صورت بهینه تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.
وی برون سپاری و استفاده حداکثری از امکانات موجود را از راهکارهایی دانست که بانک با استفاده از آنها امور خود را به بهترین شکل مدیریت می کند.
معاون منابع انسانی بانک ملی ایران نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در سازمان ها، گفت: سازمان چیزی جز منابع انسانی نیست و این نیروی انسانی است که می تواند سازمان را به اوج برساند.
حبیب الله رشید ارده همچنین با تاکید بر این که هیچ سازمانی نمی تواند همه نیازها و خواسته های ذینفعانش را به طور کامل برآورده کند؛ ادامه داد: بانک ملی ایران تلاش می کند با امکانات موجود رضایت حداکثری مشتریان، کارکنان و سهامدارانش را جلب کند.
 معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران هم در این همایش با بیان این که اکنون ۴۲۰ شعبه ارزی و ۱۹ واحد خارجی بانک، امور مرتبط با حوزه های خارجی مشتریان را مدیریت می کنند؛ گفت: حتی در شرایط تحریم کنونی هم نیازهای ارزی مشتریان تا حد امکان برآورده می شود.
محسن امین زارع با اشاره به این که بانک ملی ایران اکنون با ۹ بانک غیرتحریمی همکاری نزدیک دارد؛ اظهار کرد: خوشبختانه صادرات غیرنفتی کشور افزایش مطلوبی داشته و این فرصت مناسبی است که بتوانیم به مشتریان این حوزه خدمات ارائه کنیم.
وی همچنین به فعال شدن عملیات بازار باز در حوزه ارزی اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر بانک ملی ایران در این بازار مسئولیت ویژه ای دارد؛ گفت: اغلب صرافی ها ترجیح داده اند با بانک ملی ایران همکاری کنند و این فرصت برای ما بسیار مهم و درآمدزاست.
هادی سالارخیلی مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران نیز در ابتدای این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای بانک طی ۹ ماه نخست امسال، به طراحی کارنامه ماهانه واحدهای بانک اشاره کرد و گفت: مدیران امور می توانند با مطالعه و بررسی این کارنامه ها، علاوه بر ارزیابی عملکرد شعب، راهکارها و پیشنهادهای مدنظر برای بهبود عملکرد را نیز به آنها ارائه کنند.
در ادامه این همایش، حاضران در جلسه به طرح سوالاتی پیرامون حوزه های خود پرداخته و اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل و روسای ادارات ستادی بر اساس ماهیت مسائل، به آنها پاسخ دادند.
در پایان این همایش از ادارات امور و شعب مستقل برتر تقدیر بعمل آمد.

درباره نویسنده

16250مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو