اهداف گروه خدمات بازار سرمایه در نیمسال اول ۱۴۰۲: افزایش سرمایه، پذیرش در فرابورس و سرمایه گذاری در حوزه های جدید  
چاپ 

اهداف گروه خدمات بازار سرمایه در نیمسال اول ۱۴۰۲: افزایش سرمایه، پذیرش در فرابورس و سرمایه گذاری در حوزه های جدید 

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی همواره برنامه محور بوده و در  هدف گذاری های کوتاه مدت (شش ماهه) و بلند مدت (۲تا ۷ ساله) و دستیابی به آن ها پیشرو و فعال بوده است. 

بر این اساس به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم برنامه های نیم سال اول ۱۴۰۲ را تشریح و هدف گذاری کرد: 

مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم از پذیرش شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم در سه ماهه چهارم ۱۴۰۱ در بازار دوم فرابورس ایران خبر داد و اظهار داشت در حال حاضر اقدامات لازم به منظور تبدیل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام و ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناشر سهامی عام در جریان است و امید است در شش ماهه اول ۱۴۰۲ فرایند درج نماد شرکت در فرابورس ایران صورت پذیرد. وی عرضه اولیه سهام شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم در سال ۱۴۰۲ را یکی از برنامه‌های مهم مورد نظر شرکت و سهامدار عمده به منظور ارتقای جایگاه شرکت دانست و در همین راستا به منظور تقویت بنیه مالی شرکت افزایش سرمایه از مبلغ ۵،۰۰۰ میلیارد ریال به ۷،۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته در جریان است که این مهم نیز قبل از عرضه اولیه شرکت انجام خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های شرکت خدمات بازارسرمایه الگوریتم در سال ۱۴۰۲، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید و تکمیل سبد ارائه خدمات مالی است که اقدامات اولیه آن در حال انجام است.

سبدگردان الگوریتم:

 حامدی نیا: به دنبال افزایش دارایی‌های تحت مدیریت هستیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان الگوریتم افزایش دارایی‌های تحت مدیریت و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید را از مهمترین اهداف شرکت در سال پیش‌رو عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی؛ حامد حامدی‌نیا، در رابطه با اهداف این شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: افزایش دارایی‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان یکی از مهم ترین اهداف این شرکت برای سال ۱۴۰۲ است که امید است این مهم از طریق دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید و افزایش حجم دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های فعلی شرکت محقق شود.

وی افزود: در راستای افزایش تنوع محصولات در نیمه نخست سال جاری، با توجه به اقدامات قبلی انجام­ شده در نظر داریم موافقت اصولی جهت راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری در طلا و صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کنیم. 

حامدی­ نیا بهبود بازدهی صندوق‌ها را از دیگر برنامه‌های سبدگردان الگوریتم برشمرد و تشریح کرد: سبدگردان در حال حاضر دو صندوق درآمد ثابت، دو صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و یک صندوق سهامی در سبد دارایی‌های تحت مدیریت خود دارد که در سال گذشته این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های مشابه خود عملکرد و بازدهی مناسبی داشته‌اند، لذا در نظر داریم برای نیمسال اول سال ۱۴۰۲ این بازدهی را مجددا افزایش دهیم. 

وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت شرکت در زمینه مدیریت صندوق‌های جسورانه و نظارت بر سکوهای تامین‌مالی جمعی، یکی از اهداف دیگری که مقدمات آن از ابتدای سال جاری آغاز شده است، اخذ مجوز دانش ­بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری است که این امر سبدگردان الگوریتم را به اولین شرکت سبدگردان دانش ­بنیان کشور تبدیل خواهد کرد. 

وی در پایان گفت: در نظر داریم در سال جاری و با دریافت مجوز ارزش‌گذاری دارایی فکری از معاونت علمی ریاست جمهوری، تمرکز ویژه ­ای به امر ارزش‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان و نوپا داشته باشیم.

کارگزاری آینده نگر خوارزمی:

از مهم ترین برنامه­ های کارگزاری برای نیم سال اول سال ۱۴۰۲، معرفی باشگاه مشتریان کارگزاری است. با توجه به اینکه سامانه مذکور در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی راه اندازی شد، بر اساس بازخورد جامعه هدف و بررسی ­های اولیه، اقدامات لازم به منظور معرفی رسمی به مشتریان کارگزاری در حال انجام است. اهداف اصلی از راه اندازی باشگاه مشتریان، حفظ و افزایش رضایت مشتریان کارگزاری و جذب مشتریان جدید از طریق معرفی خدمات کارگزاری است. امکانات باشگاه مشتریان شامل استفاده از بسته­ های اعتباری، هدایا، بسته ­های آموزشی، ارائه اخبار مهم بازار سرمایه، طرح مسابقات، نظرسنجی و… خواهد بود.

از دیگر برنامه ­های کارگزاری در راستای ارائه خدمات مناسب ­تر به مشتریان، راه اندازی نرم سامانه پایش اعتبارات است که به منظور تخصیص بهینه اعتبارات به مشتریان با گردش بالا و نظارت و کنترل فرآیند اعطای اعتبار، تهیه و پیاده سازی سامانه پایش اعتبارات به تصویب هیأت مدیره کارگزاری رسید. از مهم ترین اهداف راه اندازی سامانه مذکور جذب و نگهداشت مشتریان با کیفیت در کارگزاری است.

با عنایت به تاثیر و اهمیت فرآیندهای الکترونیک بر توسعه کسب و کار و همچنین بررسی عوامل تاثیرگذار بر نرخ جذب مشتری در سال ۱۴۰۱، ارتقای نرم ­افزارهای ارتباط با مشتری به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای کارگزاری، در دستور کار قرار گرفت. از این رو به‌منظور تغییر در سیستم ثبت نام غیرحضوری و ایجاد راه­کارهای الکترونیک برای تسهیل در ارائه درخواست‌های مشتریان، تعریف و بازطراحی و پیاده‌سازی این پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده است. هدف اصلی از اصلاح فرآیندهای کارگزاری، جذب مشتریان جدید و حفظ رضایت مشتریان کارگزاری است.

درباره نویسنده

16704مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو