همه چیز درباره بانک های ادغامی و چگونگی خدمات دهی به مشتریان
- یکشنبه, 7, دی,1399
- اقتصاد خرد, اقتصاد شهری, اقتصاد کلان, اقتصادی, دولت, سیاست, سیاسی, عناوین خبری, قضایی, مجلس
- ثبت نظر
مدیر عامل بانک سپه با اشاره به اتمام پروژه ادغام بانکهای نظامی در بانک سپه، جزئیات و چگونگی خدمات دهی بانک های ادغام شده به مشتریان را تشریح کرد.
به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، بانک سپه اعلام کرد که با برگزاری مجمع عمومی عادی بانک انصار در سیام آذرماه سال ۱۳۹۹، ادغام بانکهای مهر اقتصاد، قوامین، حکمت ایرانیان، انصار و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه به پایان رسید، ماموریتی که از سوی رییس جمهور و معاون اول وی به عنوان موفقیت بزرگ و از جمله افتخارات دولت عنوان شد.
محمد کاظم چقازردی – مدیرعامل این بانک – در این ارتباط ضمن خوش آمد گویی و تبریک به همه همکاران بانک های ادغامی و مشتریان آنها به دلیل ورود به خانواده بانک سپه اظهار کرد: هم اکنون بانک سپه به بزرگترین بانک ایرانی تبدیل شده که امکان ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم و تاثیرگذاری و نقش آفرینی بیشتر در عرصه کلان اقتصادی و کمک به اجرای پروژه های استراتژیک و بزرگ کشور را بیش از گذشته خواهد داشت.
وی گفت: بانک سپه از همان ابتدا با درک حساسیت این ماموریت ملی ضمن فرصت قلمداد کردن آن، تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این ماموریت به بهترین شکل ممکن و بکار گرفت.
چقازردی افزود: ماموریت ملی ادغام زمانی شروع شد که سیستم بانکی و از جمله بانک سپه در خط مقدم جنگ اقتصادی بیگانگان علیه کشورمان قرار گرفته بود. همچنین هم زمان علاوه بر انجام ماموریت های روزمره و مشارکت در پروژه های بزرگ و استراتژیک ملی، بانک سپه راه اندازی سیستم جدید بانکداری متمرکز خود به عنوان یکی از مهمترین برنامه های پیش رو را در دست اجرا و اقدام قرار داده ، برنامه ای که امکان ارایه خدمات بهتر، امن تر و مطمن تر را برای مشتریان بانک سپه و مردم شریف کشورمان فراهم کرد.
به گفته او، هم زمانی همه موارد یاد شده شرایط را برای اجرای خواسته و نیاز مسوولین نظام و متولیان سیاست های پولی کشور در ارتباط با ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح، مشکل و دشوار تر می کرد اما با عنایت خداوند و اتکال به لطف لایزال الهی همچنین تلاش و مجاهدت همه همکارانم در بانک سپه و همراهی ارزشمند و همه جانبه ستاد کل نیروهای مسلح ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همکاران بانکهای ادغامی این ماموریت ملی با برگزاری مجمع بانک انصار به سرانجام رسید و فصلی تازه در فعالیت بانک سپه ، این بانک پر افتخار کشور باز شد.
همراهی همه جانبه مسولین نظام و دستگاه های مرتبط
مدیرعامل بانک سپه مساعدت، همراهی و تلاش مسولین ارشد از بالاترین مقامات لشکری و کشوری گرفته تا تمام دستگاه های مرتبط را یکی از اصلی ترین عوامل این موفقیت عنوان و اظهار کرد: بدون تردید اگر نبود همراهی دستگاه های مرتبط همچون ستاد مشترک نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی همچنین همراهی و هم فکری نمایندگان مجلس این اتفاق بزرگ و اقدام استراتژیک در عرصه پولی و اقتصاد کلان کشور به سختی رخ می داد.
کمک به تسریع روند توسعه کشور
وی در ادامه به تشریح روند به سرانجام رسیدن ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و ضرورت تشکیل بانکهای بزرگ دولتی برای کمک به سرعت توسعه کشور پرداخت و گفت: در اقتصادهای بزرگ دنیا که دولتها نقش محوری در توسعه دارند، شاهد فعالیت بانکهای دولتی بزرگ هستیم.
چقازردی افزود: این بانکها به اجرای سیاستهای اقتصادی دولت بهویژه در حوزه عمرانی و توسعهای کمک میکنند، نقشی که بانک سپه در طی چندین دهه اخیر همسو با سیاستهای اقتصادی دولتها در کشورمان ایفا کرده است.
وی ادامه داد: راهاندازی بانک بزرگ و کارآمد دولتی در کشورهایی نظیر ایران میتواند به افزایش سرعت توسعه کشور کمک کند و با ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح ما امیدواریم بانک سپه در ادامه روند حمایت از توسعه اقتصادی با توان چند برابر بهعنوان بزرگترین بانک کشور به عمران و آبادانی و توسعه پایدار کمک کند.
زمان آغاز ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح
مدیرعامل بانک سپه در مورد زمان آغاز اجرای طرح ملّی ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه کفت: اجرای این ادغام پس از تصویب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوه و تنفیذ مقام معظم رهبری از اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۷ و با نامه هشتم فروردینماه سال ۱۳۹۸ بانک مرکزی منضم به تصویر ابلاغیههای رئیسجمهور و رئیس شورای عالی اقتصادی و رئیس دفتر معاون اول رئیسجمهور آغاز شد.
وی افزود: بانک سپه برای اجرای مطلوب مأموریت خطیر ادغام بر اساس مصوبه سیویک بندی چارچوب طرح ادغام مورد تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) و تصمیمهای کمیته چهار نفره و هیئت عالی راهبری ادغام نیروهای مسلح فرایندهای ادغام را عملیاتی کرد.
دلیل انتخاب بانک سپه برای ماموریت ملی ادغام
چقازردی در مورد دلایل انتخاب بانک سپه بهعنوان بانک پذیرنده بانکهای وابسته به نیروهای مسلح، گفت: تجربه، خوشنامی، سابقه ارایه خدمات به نیروهای مسلح و استحکام مالی بانک سپه را از دلایل انتخاب این بانک برای اجرای طرح ملّی ادغام برشمرد.
مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک با ساختار مالی و مدیریت نقدینگی مطلوب طی پنج سال اخیر نهتنها هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است بلکه در بازار بینبانکی از بانکهای وامدهنده به سایر بانکها بوده است.
از تجارب داخلی و جهانی ادغام استفاده کردیم
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه اجرای طرح ملّی ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه با رویکرد یکپارچگی آغاز شد اظهار کرد: برای اینکه نخستین بانک ایرانی از جهت سیاستها، فرآیندها، نیروی انسانی، فناوری و مهمتر از همه فرهنگسازمانی و ارتباطات به یک سازمان واحد تبدیل شود متدلوژیهای بینالمللی در حوزههای مرتبط با ادغام داخلی و جهانی را بررسی و از این تجارب استفاده کردیم و در نهایت به یک مدل بومیسازی شده برای ادغام بزرگ در بانک سپه رسیدیم.
چقازردی اظهار کرد: بانک سپه به لحاظ منابع، نیروی انسانی و شعب بزرگترین بانک کشور است و آن شاء الله با تلاش و زحمت مضاعف با تمام ظرفیت در خدمت اصناف مختلف کشور و عزیزان و سرافرازان نیروهای مسلح خواهد بود.
مدیرعامل بانک به مشتریان بانکهای ادغامشده اطمینان خاطر داد تمامی حقوق و تعهدات دارای دیون و مطالبات ازجمله حسابهای سپردهای و تسهیلات اعطایی اشخاص حقیقی و حقوقی واحدهای ادغام شونده با شرایط منعقد شده قبلی به بانک سپه منتقل میشوند، و منبعد با تجربه غنی بانک سپه و ظرفیت های مدیریتی جدید و فن آوری روز خدمات بانکی را دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدماترسانی به مشتریان بانکهای ادغامشده که به شعب و یا درگاههای بانکداری الکترونیک خود مراجعه کنند از طریق سامانههای بانکداری متمرکز خودشان انجام و درصورتیکه مشتری بانک ادغامشده به شعبهای بهغیراز شعبه بانک سابق خود مراجعه کند خدمات پایهای شامل استعلام سپرده، استعلام امضا، ارائه صورتحساب، لیست سپردههای مشتریان، استعلام چک، واریز، برداشت شامل ابزار برداشت چک، استعلام قراردادهای مشتری، تغییر وضعیت کارت، صدور مجدد رمز کارت، پرداخت اقساط و انتقال وجه را از طریق سامانهای موسوم به سمتا (ESB ادغام) دریافت میکنند.
وی یادآور شد: تسهیلات گیرندگان از تمامی واحدهای ادغام شونده موظف به ایفای تعهدات و بازپرداخت تسهیلات خود وفق مفاد قرارداد منعقده هستند.
بانکهای ادغامی با تابلو بانک سپه خدمات یکسان به مشتریان میدهند
چقازردی ضمن اشاره به تغییر تابلوهای بانکهای ادغامی با تابلو بانک سپه، خاطرنشان کرد: تمامی مشتریان بانکهای ادغامی ازاینپس خدمات یکپارچه و یکسان از شعب بانک سپه در سراسر کشور دریافت خواهند کرد؛ البته برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان نشانههایی از بانک قبلی در شعب باقی میماند.
چقازردی ضمن تأکید بر ضرورت چابک سازی بانک سپه بعد از ادغام، تصریح کرد: برای چابک سازی ساختار سازمانی و شبکه شعب بانکهای ادغامی ۱۰ درصد از شعب بانک سپه و واحدهای ادغام شونده با اولویت ادغام شعب استیجاری و ناکارا تا «روز یک» ادغام کاهش یافت.
وی با بیان اینکه طرح چابک سازی بانک سپه همزمان با آغاز فرآیندهای ادغام عملیاتی شد، افزود: برای جلوگیری از تبعات بصری منفی ناشی از نصب تابلوهای سر درب شعب همجوار، اقدامات لازم برای شناسایی شعب با فاصله کمتر از ۵۰ متر و یکسانسازی تابلوهای آنها انجام شد.
با ۳۸۰۰ شعبه آماده ارایه خدمت به مشتریان
مدیرعامل بانک سپه تعداد شعب ادغامشده بانک سپه و بانکهای ادغامی طی دو سال اخیر را ۵۷۷ شعبه اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح چابک سازی و کاهش ۱۰ درصدی شعب، تعداد کل شعب بانک سپه و بانکهای وابسته به نیروهای مسلح از ۴۴۰۱ شعبه قبل از ادغام به ۳۸۲۴ شعبه تقلیل پیدا کرد.
کارکنان بانک سپه از ۴۷ هزار نفر فراتر رفت
چقازردی در مورد تعداد کل کارکنان بانک سپه بعد از ادغام، گفت: این بانک با ادغام و در حال حاضر دارای بیش از ۴۷ هزار نیروی انسانی است.
وی یادآور شد: از مجموع کارکنان بانک سپه حدود ۳۵ هزار نیروی انسانی در واحدهای صف (شعب) و مابقی در ادارات مرکزی و ستاد مناطق مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل بانک ضمن تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از توانمندیهای کارکنان بانکهای ادغامی، تصریح کرد: نیروی انسانی بانکهای ادغامشده با قراردادهای قبلی و با حفظ حقوق و مزایا در بانک سپه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
چقازردی گفت: با توجه به گستردگی عملیات ساماندهی نیروهای انسانی واحدهای ادغام شونده و ضرورت برنامهریزی برای استفاده از ظرفیتهای واحدهای ادغامی در ساختار جدید بانک سپه بعد از ادغام، بلافاصله پس از برگزاری مجامع ادغام هریک از بانکهای ادغامشده، احکام جدید تمامی کارکنان واحدهای صف (مسئولان شعب) این بانکها در اداره کل منابع انسانی بانک سپه صادر و به تمامی مدیریتهای شعب مناطق استانها مأموریت داده شد سریعاً نسبت به صدور ابلاغ کارکنان ستادی مدیریتهای شعب مناطق و انتقال آنها به واحدهای متناظر در ستاد مناطق بانک و یا به صلاحدید، بهکارگیری در شعب تحت پوشش اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی واحدهای ادغام شونده در چارچوب قراردادهای فعلی در واحد ادغام پذیر ادامه خدمت میدهند.
چقازردی افزود: بانک سپه با طراحی ساختار سازمانی متناسب برای بانک سپه در حال گذار، برنامهریزیهای لازم را برای انتقال و جابجایی محل خدمتی تمامی کارکنان واحدهای ادغامشده به بانک سپه فراهم کرده است.
مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: فرآیند ارزشگذاری داراییها و بدهیهای بانکهای ادغامشده بر اساس مصوبه چارچوب طرح کلی ادغام از سوی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران به اتمام رسیده است و نتایج به سازمان حسابرسی، ناظر قانونی تعیینشده از سوی دولت محترم بهمنظور تأیید مراتب ارسال شده است.
مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه برای عملیاتی کردن طرح ملی ادغام کارگروههای تخصصی با مشارکت بانکهای ادغام شونده در حوزههای مختلف را تشکیل داد و حاصل تلاش و همافزایی اعضای کارگروهها طراحی ۹۴ پروژه بود که بسیاری از این پروژه ها به اتمام رسید و تعدادی هم در حال انجام است.
چقازردی ادامه داد: برنامهریزی برای در اختیار گرفتن سهم بازار متناسب با داراییها و سرمایهها تدوین شده است.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه