متن و حاشیه سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/تازه، تکراری و غیرمنتظره 
چاپ 

متن و حاشیه سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/تازه، تکراری و غیرمنتظره

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در حالی آغاز شده که حضور داوطلبانی با سوابق متفاوت سیاسی و اجرایی برای نام‌نویسی، فضای ستاد انتخابات را بیش از دو روز گذشته با انتشار اخباری از حضور چهره‌هایی تازه، تکرارشده و غیرمنتظره همراه کرده است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، مهلت پنج‌روزه نام‌نویسی دواطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از دو روز پیش – پنجشنبه ۱۰ خرداد – آغاز شده و تاکنون به ثبت‌نام ۱۲ نفر انجامیده است.محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان از جریان مستقل، مصطفی کواکبیان، عبدالناصر همتی و مسعود پزشکیان از جناح اصلاح‌طلب، عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش، احمد رسولی‌نژاد از جبهه اصولگرا، علی لاریجانی با سابقه اصولگرایی در گذشته و تمایل به اعتدالگرایی در سال‌های اخیر و در نهایت وحید حقانیان اسامی این ۱۲ کاندیدا را تشکیل می‌دهند.

از صبح امروز نیز ستاد انتخابات کشور برخلاف روز گذشته که از نخستین دقایق با حضور یکی از کاندیداها به‌سرعت جنبه رسانه‌ای به خود گرفته بود، با گذشت بیش از ۲ ساعت بی‌خبری و پس از ثبت‌ناماحمد رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس، رفته‌رفته به فضای انتخاباتی نزدیکتر شد و در ادامه با حضور همزمان مسعود پزشکیان و وحید حقانیان به انتشار اخباری غیرمنتظره از نام‌نویسی‌ها نیز رسید.

رسولی‌نژاد پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور اظهار کرد: با پرهیز از شعار و تکرار شعارهای انتخاباتی، با توانایی و اراده‌ای که در خود سراغ دارم با عملکرد و انجام وعده‌های انتخاباتی ثابت خواهم کرد مردم ایران شاهد تاثیر برنامه‌هایم سر سفره های خود و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهند بود.

کمتر از یک ساعت بعد و با انتشار گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر قصد وحید حقانیان برای ثبت‌نام، او در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. حضور حقانیان به موازات ورود مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس به ستاد انتخابات کشور بود که دخترش نیز او را همراهی می‌کرد. حقانیان پس از نام‌نویسی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر این‌که «به تصمیم شخصی داوطلب کاندیداتوری شدم»، گفت: ایران امروز نیازمند بهره‌گیری از هنر مدیریت، با بکارگیری همه مدیران، مردم و صاحب‌نظران کشور است. افراد کاربلد، باید در راس امور تخصصی، در دستگاه‌های گوناگون کشور قرار گیرند و با تخصص و کاردانی آنان امور کشور پیش برود. رئیس‌جمهور باید مدیر هنرمندی باشد که از هنر مدیریت، در راه بکارگیری متخصصان و متفکران هر رشته‌ای، به خوبی بهره ببرد.

قطع برق ستاد انتخابات کشور در هنگام ثبت‌نام پزشکیان و حقانیان و در میانه حضور حقانیان در جمع خبرنگاران، از نکات حاشیه‌ای بود که در کانال‌های خبری نیز بازتاب یافت. دقایقی پس از اتمام سخنان حقانیان نوبت به مسعود پزشکیان رسید که با حضور در جمع خبرنگاران و تاکید بر وجود وحدت و انسجام بین گروه‌ها و جناح‌ها بر اساس تقوا، یادآور شود: تقوا یعنی حرکت بدون خطا در اقتصاد، در صنعت کشاورزی، فرهنگ، برای حل مشکلات کشور به عالمان و دانشمندان و انسان‌های توانمند متکی شویم. باید وحدت و انسجام داشته باشیم و در مسیر اهداف و سیاست‌ها قدم برداریم.

ساعت ۱۳ محسن اسلامی با ارائه آماری از تعداد مراحعه‌کنندگان به ستاد انتخابات در روز سوم، اعلام کرد: از ساعت ۸ صبح امروز تاکنون ۱۲ داوطلب به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۳ نفر حائز شرایط ثبت‌نام بودند. از میان این ۱۲ نفر،  ۸ نفر دارای مدرک دکترا و ۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد: از صبح امروز یک زن برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کرد که شرایط لازم را دارا نبود. اسلامی یک ساعت بعد نیز از افزوده‌شدن ۲ نفر به جمع مراحعه‌کنندگان به ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: از این بین ۳ نفر که دارای شرایط اولیه بودند، ثبت‌نام شدند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران، حبب‌الله ده‌مرده نماینده زابل در ادوار مجلس شورای اسلامی، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده ادوار مجلس، هم امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کردند.

ادامه دارد ….

درباره نویسنده

16088مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو