اولین تجربه شبکهسازی روابط عمومیهای کشور با اجرای موفق پیوست رسانهای هفته محیطزیست
- شنبه, 6, مرداد,1403
- اقتصاد خرد, اقتصاد شهری, اقتصاد کلان, اقتصادی, دولت, سیاست, سیاسی, عناوین خبری, قضایی, مجلس
- ثبت نظر
مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بررسی نتایج تهیه، تدوین و ابلاغ اولین تجربه شبکه سازی روابط عمومیهای کشور با اجرای موفق پیوست رسانه ای هفته محیط زیست توسط روابط عمومی سازمان حفاظت نشان از ظرفیت گسترده شبکه سازی روابط عمومی های کشور دارد.به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی، مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با تشریح نتایج اجرای اولین پیوست رسانه ای سراسری کشور گفت: این پیوست رسانه ای اولین تجربه شبکه سازی برای همه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی کشور، شرکت های صنعتی، معدنی، استانداری ها، شهرداری ها و همه واحدهای رسانه ای در کشور با هدف تولید و توزیع محتوای خبری برگزاری رویداد توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ و کلیه روابط عمومی ها در این هفته با انتشار پوستر، شعار سهم من در تداوم حیات خدمات محیطزیستی خود را به اطلاع مردم رساندهاند.
وی در تشریح عملکرد این پیوست رسانهای گفت: بیش از ۶ هزار مطلب خبر مجزا ۳ هزار رویداد محیط زیستی و بازدید چند ده میلیونی از پوستر و تیتر و محتوای تولید شده توسط این دفتر نشانگر آن است که در صورت شبکه سازی روابط عمومی های کشور و تعیین نقش و وظیفه و همچنین نظارت بر اجرای آن بزرگترین شبکه رسانه ای کشور با بیشترین تاثیر و دغدغه ها میتوان مشکل بزرگ جهاد تبیین و اقناع افکار عمومی کشور را حل نمود و امیدوارم در دولت جدید نتایج اجرای اولین پیوست رسانهای سراسری کشور و همچنین پژوهشهای صورت گرفته و طرح شبکهسازی روابط عمومیها بتواند توفیق خوبی در مسیر اقناع افکار عمومی ایجاد کند.
او افزود: از مزایای اجرای این طرح حمایت اپراتورهای مختلف مانند رایتل، همراه اول، ایرانسل و پیام رسان های بله، ایتا، روبیکا و آی گپ بود که از طریق تبلیغات گسترده بازدیدهای درخوری در این حوزه ایجاد نمودند.
سعیدی با اشاره به کمبود نیرو و بودجه صفر دفتر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده از ظرفیت عظیم روابط عمومی های کشور در تولید محتوای محیط زیستی و انتشار اخبار و وظایف و عملکرد خود در این حوزه که در طرح تحول روابط عمومی سازمان به شورای اطلاع رسانی اعلام شده، گفت: تشکیل شورای حکمرانی و تعالی روابط عمومی های بخش های مختلف می تواند کمک جدی به تولید محتوای مثبت و انتشار اخبار عملکردهای محیط زیستی اثرگذار که بعضا برای اجرای آن چند ده میلیون یورو هزینه می شود، نماید.
وی عدم مدیریت بر منابع و عملکرد روابط عمومی در خصوص اقناع افکار عمومی در حوزه مسئولیتی و خدماتی واحد خود را بزرگترین زیان به شبکه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی خواند و افزود: این مساله بزرگترین نقصان اطلاع رسانی در کشور است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از همه فعالان محیط زیستی شرکت های گوناگون و مجریان پیوست رسانه ای ابراز امیدواری کرد روابط عمومیها در دولت آینده شبکه سازی شود و وظیفه همه آنها نسبت به کلیت مدیریت افکار عمومی در حوزه خدماتی خود مشخص، ارزیابی تشویق یا تعبیر شود.
وی نقطه ضعف بزرگ اجرای اولین پیوست رسانه ای سراسری که برای هفته محیط زیست تهیه و ابلاغ شده بود را شبکه ای نبودن روابط عمومی ها و عدم نظارت دقیق دانست و ابراز امیدواری کرد، در آینده با ایجاد شبکه سراسری و اجرای بند ۲ طرح تحول روابط عمومی سازمان و تشکیل شورای تعالی و حکمرانی روابط عمومی سبز بتوان از همه ظرفیت های رسانه ای کشور در این موضوع استفاده نمود.
لازم به ذکر است «پیوست رسانهای هفته محیط زیست» پیوست این خبر بارگذاری شده است برای دسترسی اینجا کلیک کنید.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه