الزام دستگاه های اجرایی برای ارسال اطلاعات بدهی و مطالبات خود از طریق سامانه سماد
- دوشنبه, 3, آبان,1395
- اقتصادی, روابط عمومی, عناوین خبری
- ثبت نظر
بر اساس بخشنامه جدید معاونت نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه دارای کل کشور، کلیه دستگاه های اجرایی موظف شدند، اطلاعات مربوط به بدهی ها و مطالبات خود را به طور الکترونیکی به این وزارتخانه ارسال کنند.
به گزارش (شادا)، بنا بر این بخشنامه که در تاریخ ۲۶ مهرماه سالجاری از سوی سید رحمت الله اکرمی معاون نظارت مالی وزارت متبوع و خزانه دار کل کشور صادر شده است، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ارسال اطلاعات بدهی ها و مطالبات دستگاه های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت کاغذی و یا در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه سماد الزامی اعلام شده است.
در بخشنامه معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه دار کل کشور می خوانیم، در اجرای ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مفاد ماده (۲) آییننامه اجراییآن، موضوع تصویبنامه مورخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ هیأت وزیران و پیرو بخشنامه مورخ ۱۹ مرداد ماه همان سال، این معاونت به منظور بهبود و ارتقای ترتیبات لازم درخصوص نحوه تهیه و ارسال اطلاعات بدهیها و مطالبات توسط کلیه دستگاههای اجرایی مشمول و همچنین برای صرفهجویی در زمان و هزینه تهیه و ارسال اطلاعات مذکور، قابلیت لازم برای ارسال الکترونیکی اطلاعات مذکور از طریق سامانه مدیریت بدهیهای دولت (سماد) واتصال به پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی را فراهم آورده است.
بخشنامه می افزاید: براین اساس از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، ارسال اطلاعات بدهیها و مطالبات دستگاههای مشمول به صورت کاغذی و در قالب لوح فشرده (CD) متوقف و ارسال الکترونیکی از طریق سامانه مربوط الزامی است.
این بخشنامه تصریح می کند: به منظور عملیاتی شدن ارسال الکترونیکی اطلاعات از طریق سامانه سماد (زیرسامانه ثبتوگزارشگری بدهیها و مطالبات)، می بایست با هماهنگی مسئولین واحد فناوری اطلاعات (IT) آن دستگاه اجرایی، از دسترسی به سامانه فوقالذکر در بستر شبکه دولت با نشانی (۱۹۲.۱۶۸.۲۳.۹۷) و یا (samad.mefa.ir)، از طریق پنجره واحد وزارت امور اقتصادی و دارایی اطمینان حاصل و در صورت عدم اتصال مراتب بطور مکتوب به آن معاونت (مرکز مدیریت بدهیها و دارایی های مالی عمومی) اعلام شود.
بخشنامه ادامه می دهد: به منظور فراهمشدن امکان مشاهده و ثبت اطلاعات در سامانه مذکور، نرم افزار مرورگر Mozilla Firefox نسخه ۲۴ به بالا یا Internet Explorer نسخه ۱۰ به بالا و یا Chrome نسخه ۱۵ به بالا و همچنین نرم افزار اداری Office نسخه ۲۰۱۰ به بالا در سیستم سختافزاری مربوط پیشبینی شود.
بخشنامه می افزاید: در این خصوص، فهرست کارشناسان رسیدگی گزارشهای استانی و دستگاههای اجرایی متمرکز (بر اساس جدول مندرج در پورتال مرکز مدیریت بدهیها و دارایی های مالی عمومی با نشانی http://iridmo.mefa.ir تحت عنوان “جدول توزیع واحدهای گزارشگر استان و متمرکز بین کارشناسان مرکز”)، به منظور انجام هماهنگی لازم، به عنوان نماینده و رابط مرکز یاد شده تا زمان ارسال اولین گزارش از طریق سامانه صدرالاشاره، در دسترس است.
درباره نویسنده
نوشتن دیدگاه